Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkum didaktické efektivity výuky tématu Chemické směsi pomocí počítačového programu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F04%3A00002725" target="_blank" >RIV/44555601:13430/04:00002725 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výzkum didaktické efektivity výuky tématu Chemické směsi pomocí počítačového programu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mezi moderní a netradiční metody, dnes bezesporu, patří výuka pomocí multimediálních výukových programů. Od této metody výuky se očekává, mimo jiné, že bude sloužit ke zkvalitnění a k trvalejšímu uchování získaných poznatků. Tato práce, porovnáním výsledků vstupních, výstupních a retenčních testů znalostí žáků dvou skupin, ve kterých probíhala výuka dvěma odlišnými metodami - tradiční a pomocí výukového programu - se pokouší zjistit, zda a jak dobře plní výše uvedená očekávání chemické výukové počítačové programy. Výzkum, ve kterém probíhala výuka pomocí počítačového programu "Chemické směsi" potvrdil předpoklad větších znalostí žáků. Nicméně, vinou nedokonalosti použitého programu, se nenaplnil předpoklad jejich trvalejšího uchování.

  • Název v anglickém jazyce

    Research of didactic effectivness of compouter-aided teaching theme Chemical mixtures

  • Popis výsledku anglicky

    Education by means of multimedia teaching programs without question ranks among modern and untraditional methods of teaching nowadays. It is expected, that this method of teaching will - among other things - serve for improving of quality and more stableretention of gained knowledge. The goal of this thesis was to find out, if chemical educational computer programs meet above mentioned expectations. This goal is reached by comparison of results of input, output and retention tests of knowledge of pupils from two groups, where lessons were held by two different ways - the traditional one and by means of educational program. The research, where teaching by means of computer program "Chemical mixtures" was applied, proved that the hypothesis about more gained knowledge by means of this method is true. Nevertheless, thanks to the imperfection of used program, presumption about more sta-ble retention of gained knowledge did not fulfill.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Profese učitele a současná společnost

  • ISBN

    80-7044-571-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    21-37

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta UJEP

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    15. 9. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku