Výzkum didaktické efektivity výuky tématu Chemické směsi pomocí počítačového programu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F04%3A00002725" target="_blank" >RIV/44555601:13430/04:00002725 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkum didaktické efektivity výuky tématu Chemické směsi pomocí počítačového programu
Popis výsledku v původním jazyce
Mezi moderní a netradiční metody, dnes bezesporu, patří výuka pomocí multimediálních výukových programů. Od této metody výuky se očekává, mimo jiné, že bude sloužit ke zkvalitnění a k trvalejšímu uchování získaných poznatků. Tato práce, porovnáním výsledků vstupních, výstupních a retenčních testů znalostí žáků dvou skupin, ve kterých probíhala výuka dvěma odlišnými metodami - tradiční a pomocí výukového programu - se pokouší zjistit, zda a jak dobře plní výše uvedená očekávání chemické výukové počítačové programy. Výzkum, ve kterém probíhala výuka pomocí počítačového programu "Chemické směsi" potvrdil předpoklad větších znalostí žáků. Nicméně, vinou nedokonalosti použitého programu, se nenaplnil předpoklad jejich trvalejšího uchování.
Název v anglickém jazyce
Research of didactic effectivness of compouter-aided teaching theme Chemical mixtures
Popis výsledku anglicky
Education by means of multimedia teaching programs without question ranks among modern and untraditional methods of teaching nowadays. It is expected, that this method of teaching will - among other things - serve for improving of quality and more stableretention of gained knowledge. The goal of this thesis was to find out, if chemical educational computer programs meet above mentioned expectations. This goal is reached by comparison of results of input, output and retention tests of knowledge of pupils from two groups, where lessons were held by two different ways - the traditional one and by means of educational program. The research, where teaching by means of computer program "Chemical mixtures" was applied, proved that the hypothesis about more gained knowledge by means of this method is true. Nevertheless, thanks to the imperfection of used program, presumption about more sta-ble retention of gained knowledge did not fulfill.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Profese učitele a současná společnost
ISBN
80-7044-571-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
21-37
Název nakladatele
Pedagogická fakulta UJEP
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
15. 9. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—