Pojetí života u předškolních dětí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F06%3A00003338" target="_blank" >RIV/44555601:13430/06:00003338 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Concept of phenomenon 'life' for pre-school children
Popis výsledku v původním jazyce
The article describes qualitative research into the interpretation of the 'life' phenomenon in 12 selected pre-school children. These are children with special educational needs from the Special Nursery School for children with more defects. Their individual disorders and handicaps may affect their comprehension of the life phenomenon. The research techniques applied were as follows: an analysis of children?s drawings, a non-structured interview and selection of pictures specially prepared in advance. The results achieved are presented in general, showing also several exemplary case studies of specific pupils with the specification of their handicap. The article discusses possible affects of children?s handicaps on the process of their forming comprehension of the common life phenomenon.
Název v anglickém jazyce
Concept of phenomenon 'life' for pre-school children
Popis výsledku anglicky
The article describes qualitative research into the interpretation of the 'life' phenomenon in 12 selected pre-school children. These are children with special educational needs from the Special Nursery School for children with more defects. Their individual disorders and handicaps may affect their comprehension of the life phenomenon. The research techniques applied were as follows: an analysis of children?s drawings, a non-structured interview and selection of pictures specially prepared in advance. The results achieved are presented in general, showing also several exemplary case studies of specific pupils with the specification of their handicap. The article discusses possible affects of children?s handicaps on the process of their forming comprehension of the common life phenomenon.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
183-192
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—