Výzkum úrovně vybraných očekávaných výstupů žáků 1. stupně ZŠ prostřednictvím sebehodnocení.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00004669" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00004669 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkum úrovně vybraných očekávaných výstupů žáků 1. stupně ZŠ prostřednictvím sebehodnocení.
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá výzkumem úrovně vybraných očekávaných výstupů prostřednictvím sebehodnocení definovaných Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání pro vzdělávací oblast Člověk a jeho svět a vzdělávací obor Český jazyk a literatura. Úroveň těchto výstupů prostřednictvím sebehodnocení byla sledována ve skupině žáků 5. ročníku ZŠ vzdělávaných podle vzdělávacího programu Základní škola, dále ve skupině žáků 5. ročníků vzdělávaných podle alternativního vzdělávacího programu Začít spolu a dále ve skupině rodičů. Jako výzkumný nástroj byl použit dotazník konstruovaný na principu intervalových škál. Úroveň vybraných očekávaných výstupů prostřednictvím sebehodnocení byla mezi jednotlivými skupinami komparována za použití neparametrických metodstatistické analýzy dat. Výsledky ukazují velmi blízkou hodnotu úrovně vybraných očekávaných výstupů prostřednictvím sebehodnocení u žáků vzdělávaných podle obou vzdělávacích programů. Statisticky významně vyšší úroveň vybraných očekávaný
Název v anglickém jazyce
The research of the level of the 1st grade of primary school pupils? chosen anticipated outputs through the self-evaluation
Popis výsledku anglicky
The paper deals with research focusing on the level of selected and anticipated performance using self-assessment specified by the Framework Educational Programme for primary education in the field entitled ?Human Being and Its World? and ?Czech Languageand Literature?. The level of performance using self-assessment was monitored in a group of 5th grade elementary school pupils undertaking the Primary School educational programme, in a group of 5th grade infant primary school children educated under analternative educational programme entitled Let?s Begin Together, and in a group of parents. A questionnaire built on the principle of interval scales was used as the research instrument. The level of anticipated performances using self-assessment was compared between individual groups using non-parametric methods of statistical data analysis. The findings show a very similar level of anticipated performance using self-assessment in children educated pursuant to both educational programm
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—