Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Oborové didaktiky opět na křižovatce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F09%3A00005203" target="_blank" >RIV/44555601:13430/09:00005203 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Oborové didaktiky opět na křižovatce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V článku jsou prezentovány současné problémy rozvoje oborových didaktik v České republice, které souvisí s jejich postupným etablováním jako samostatných vědeckých disciplín. Diskutovány jsou otázky související s nerovnoměrností jejich vývoje a jejich postupného vymezování se vůči původním vědním oborům. Pozornost je věnována i personálnímu zajištění oborových didaktik a důsledkům, které má toto personální zajištění pro rozvoj a směřování oborové didaktiky. Předkládány jsou otázky týkající se kompetencíoborových didaktiků a jejich optimální kvalifikace. Závěr článku je věnován rámcovému vymezení hlavních oblastí činnosti oborových didaktik, ve kterých jsou jako samostatné vědecké disciplíny nezastupitelné.

  • Název v anglickém jazyce

    The branch didactics again on the crossroad

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with branch didactics current issues related to its gradual establishment within the fields of scientific disciplines. Branch didactics is analyzed with reference to its variable aspects of development and its gradual determination based on the original branch of science it evolved from. The article is also focusing on staffing as well as the consequences of the individual role of staffing within the development and directing of branch didactics. Such topics as pedagogues´ competenciestogether with their optimum qualifications are brought up. The article is concluded by frame definitions of main branch didactics activities, concentrating on its aspects of irreplaceable and individual fields of science.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Možnosti a meze interakce reálného a virtuálního prostředí v počátečním přírodovědném vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pomáhající profese v reflexi aktuálních společenských proměn

  • ISBN

    978-80-7414-123-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    23. 4. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku