Oborové didaktiky - věčné téma k diskusi?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F09%3A00005204" target="_blank" >RIV/44555601:13430/09:00005204 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Oborové didaktiky - věčné téma k diskusi?
Popis výsledku v původním jazyce
V článku jsou prezentovány současné problémy rozvoje oborových didaktik v České republice, které souvisí s jejich postupným etablováním jako samostatných vědeckých disciplín. Diskutovány jsou otázky související s nerovnoměrností jejich vývoje a jejich postupného vymezování se vůči původním vědním oborům. Pozornost je věnována i personálnímu zajištění oborových didaktik a důsledkům, které má toto personální zajištění pro rozvoj a směřování oborové didaktiky. Předkládány jsou otázky týkající se kompetencíoborových didaktiků a jejich optimální kvalifikace. Závěr článku je věnován rámcovému vymezení hlavních oblastí činnosti oborových didaktik, ve kterých jsou jako samostatné vědecké disciplíny nezastupitelné.
Název v anglickém jazyce
The branch didactics - the everlasting discussion theme
Popis výsledku anglicky
The article deals with branch didactics current issues related to its gradual establishment within the fields of scientific disciplines. Branch didactics is analyzed with reference to its variable aspects of development and its gradual determination based on the original branch of science it evolved from. The article is also focusing on staffing as well as the consequences of the individual role of staffing within the development and directing of branch didactics. Such topics as pedagogues´ competenciestogether with their optimum qualifications are brought up. The article is concluded by frame definitions of main branch didactics activities, concentrating on its aspects of irreplaceable and individual fields of science.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Možnosti a meze interakce reálného a virtuálního prostředí v počátečním přírodovědném vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vybrané didaktické otázky vysokoškolské přípravy studentů.
ISBN
978-80-7414-155-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
7. 9. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—