Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Branch Didactics and Its Perspectives of Development Within The Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F10%3A00005611" target="_blank" >RIV/44555601:13430/10:00005611 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Branch Didactics and Its Perspectives of Development Within The Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with branch didactics current issues related to its gradual establishment within the fields of scientific disciplines. Branch didactics is analyzed with reference to its variable aspects of development and its gradual determination based on the original branch of science it evolved from. The article is also focusing on staffing as well as the consequences of the individual role of staffing within the development and directing of branch didactics. Such topics as pedagogues´ competenciestogether with their optimum qualifications are brought up. The article is concluded by frame definitions of main branch didactics activities, concentrating on its aspects of irreplaceable and individual fields of science.

  • Název v anglickém jazyce

    Branch Didactics and Its Perspectives of Development Within The Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with branch didactics current issues related to its gradual establishment within the fields of scientific disciplines. Branch didactics is analyzed with reference to its variable aspects of development and its gradual determination based on the original branch of science it evolved from. The article is also focusing on staffing as well as the consequences of the individual role of staffing within the development and directing of branch didactics. Such topics as pedagogues´ competenciestogether with their optimum qualifications are brought up. The article is concluded by frame definitions of main branch didactics activities, concentrating on its aspects of irreplaceable and individual fields of science.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Možnosti a meze interakce reálného a virtuálního prostředí v počátečním přírodovědném vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Problems of Education in the 21st Century

  • ISSN

    1822-7864

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus