Branch Didactics and Its Perspectives of Development Within The Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F10%3A00005611" target="_blank" >RIV/44555601:13430/10:00005611 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Branch Didactics and Its Perspectives of Development Within The Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with branch didactics current issues related to its gradual establishment within the fields of scientific disciplines. Branch didactics is analyzed with reference to its variable aspects of development and its gradual determination based on the original branch of science it evolved from. The article is also focusing on staffing as well as the consequences of the individual role of staffing within the development and directing of branch didactics. Such topics as pedagogues´ competenciestogether with their optimum qualifications are brought up. The article is concluded by frame definitions of main branch didactics activities, concentrating on its aspects of irreplaceable and individual fields of science.
Název v anglickém jazyce
Branch Didactics and Its Perspectives of Development Within The Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The article deals with branch didactics current issues related to its gradual establishment within the fields of scientific disciplines. Branch didactics is analyzed with reference to its variable aspects of development and its gradual determination based on the original branch of science it evolved from. The article is also focusing on staffing as well as the consequences of the individual role of staffing within the development and directing of branch didactics. Such topics as pedagogues´ competenciestogether with their optimum qualifications are brought up. The article is concluded by frame definitions of main branch didactics activities, concentrating on its aspects of irreplaceable and individual fields of science.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Možnosti a meze interakce reálného a virtuálního prostředí v počátečním přírodovědném vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Problems of Education in the 21st Century
ISSN
1822-7864
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—