Případová studie - chemie v kontextu přírodovědného vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F11%3A43879473" target="_blank" >RIV/44555601:13430/11:43879473 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Případová studie - chemie v kontextu přírodovědného vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
V této kapitole je představena případová studie učitelky, která vytvořila a realizuje školní vzdělávací program v oboru Chemie na gymnáziu. Analýzy se týkají především cílové a obsahové dimenze kurikula. Při analýzách cílové dimenze kurikula se zaměřujeme na to, jak učitelka pojímá klíčové kompetence a dále přírodovědnou gramotnost jako očekávaný výstup. Při analýzách obsahové dimenze kurikula jde o to zjistit, jak učitelka přistupuje k problematice transformace obsahu a strukturování obsahu. V závěru kapitoly jsou otevřeny některé aktuální problémy týkající se tvorby a realizace kurikula chemie v kontextu přírodovědného vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Case Study - Chemistry in the context of science education
Popis výsledku anglicky
This chapter presented a case study of a teacher who developed and implemented school educational program in Chemistry at the grammar school (special type of high school). Analyses relate primarily to the target dimension and content of the curriculum, we focus on how the teacher sees the core competencies and scientific literacy as the expected output. When analyzing the content dimension of the curriculum goes on to find out how the teacher approaches the problem of transforming the content and structuring content. At the end of chapters are open to some current issues concerning the creation and implementation of curriculum of chemistry in the context of science education.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Kurikulární reforma na gymnáziích: případové studie tvorby kurikula.
ISBN
978-80-87000-78-6
Počet stran výsledku
30
Strana od-do
115-144
Počet stran knihy
304
Název nakladatele
Výzkumný ústav pedagogický
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—