Possibilities of Increasing Potential School Success of Children from Socio-Culturally Deprived Environment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F11%3A43884852" target="_blank" >RIV/44555601:13430/11:43884852 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Possibilities of Increasing Potential School Success of Children from Socio-Culturally Deprived Environment
Popis výsledku v původním jazyce
Children from insufficiently stimulating backgrounds or a different sociocultural environment have to cope with a range of difficulties which complicate their entry to primary school and prolong the period of adaptation to a new environment. The school should ensure that a child of different social and cultural experience obtains a good education and that it will be able to learn effectively. This objective is facilitated by the establishment of preparatory classes in the Czech Republic. The author focuses on the methods of educational intervention and the preparation of children to enter school. She studies the targets and educational curriculum of preparatory classes in terms of cognitive skills development and the improvement of evaluation abilitiesof children.
Název v anglickém jazyce
Possibilities of Increasing Potential School Success of Children from Socio-Culturally Deprived Environment
Popis výsledku anglicky
Children from insufficiently stimulating backgrounds or a different sociocultural environment have to cope with a range of difficulties which complicate their entry to primary school and prolong the period of adaptation to a new environment. The school should ensure that a child of different social and cultural experience obtains a good education and that it will be able to learn effectively. This objective is facilitated by the establishment of preparatory classes in the Czech Republic. The author focuses on the methods of educational intervention and the preparation of children to enter school. She studies the targets and educational curriculum of preparatory classes in terms of cognitive skills development and the improvement of evaluation abilitiesof children.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
A Child in Family, Preschool and School Day-to-day Reality
ISBN
978-83-7780-386-8
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
54-71
Počet stran knihy
392
Název nakladatele
Wydawnictwo Adam Marszalek
Místo vydání
Toruń
Kód UT WoS kapitoly
—