Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possibilities of Increasing Potential School Success of Children from Socio-Culturally Deprived Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F11%3A43884852" target="_blank" >RIV/44555601:13430/11:43884852 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possibilities of Increasing Potential School Success of Children from Socio-Culturally Deprived Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Children from insufficiently stimulating backgrounds or a different sociocultural environment have to cope with a range of difficulties which complicate their entry to primary school and prolong the period of adaptation to a new environment. The school should ensure that a child of different social and cultural experience obtains a good education and that it will be able to learn effectively. This objective is facilitated by the establishment of preparatory classes in the Czech Republic. The author focuses on the methods of educational intervention and the preparation of children to enter school. She studies the targets and educational curriculum of preparatory classes in terms of cognitive skills development and the improvement of evaluation abilitiesof children.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of Increasing Potential School Success of Children from Socio-Culturally Deprived Environment

  • Popis výsledku anglicky

    Children from insufficiently stimulating backgrounds or a different sociocultural environment have to cope with a range of difficulties which complicate their entry to primary school and prolong the period of adaptation to a new environment. The school should ensure that a child of different social and cultural experience obtains a good education and that it will be able to learn effectively. This objective is facilitated by the establishment of preparatory classes in the Czech Republic. The author focuses on the methods of educational intervention and the preparation of children to enter school. She studies the targets and educational curriculum of preparatory classes in terms of cognitive skills development and the improvement of evaluation abilitiesof children.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    A Child in Family, Preschool and School Day-to-day Reality

  • ISBN

    978-83-7780-386-8

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    54-71

  • Počet stran knihy

    392

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Adam Marszalek

  • Místo vydání

    Toruń

  • Kód UT WoS kapitoly