Authority Perceived by Lower Secondary School pupilsandits Reflection the Context of the Teacher's Interaction Characteristic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F12%3A43884521" target="_blank" >RIV/44555601:13430/12:43884521 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Authority Perceived by Lower Secondary School pupilsandits Reflection the Context of the Teacher's Interaction Characteristic
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents a research survey aimed at the perception of authority in the educational environment. The team of authors focused on two groups of participants in the educational process - primary school pupils. The paper offers a presentation of theresearch sequence related to the teacher's authority perceived by primary school pupils. The attention is paid to the way the pupils' perception of authority reflects the teacher's interactive characteristics.
Název v anglickém jazyce
Authority Perceived by Lower Secondary School pupilsandits Reflection the Context of the Teacher's Interaction Characteristic
Popis výsledku anglicky
The paper presents a research survey aimed at the perception of authority in the educational environment. The team of authors focused on two groups of participants in the educational process - primary school pupils. The paper offers a presentation of theresearch sequence related to the teacher's authority perceived by primary school pupils. The attention is paid to the way the pupils' perception of authority reflects the teacher's interactive characteristics.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/7AMB12SK040" target="_blank" >7AMB12SK040: Psychodidaktické pojetí kurikulárního a mediačního kontextu edukace</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Current trends in Educational Science and Practice
ISBN
978-80-558-0176-6
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
153-168
Počet stran knihy
173
Název nakladatele
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Místo vydání
Nitra
Kód UT WoS kapitoly
—