K využití multimodálního textu ve výuce mateřského jazyka: kniha Patlas zvířat
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F23%3A43970660" target="_blank" >RIV/49777513:23420/23:43970660 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dspace.zcu.cz" target="_blank" >http://dspace.zcu.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K využití multimodálního textu ve výuce mateřského jazyka: kniha Patlas zvířat
Popis výsledku v původním jazyce
Článek řeší možnosti uplatnění multimodálních textů ve výuce v kontextu rozvoje po rozumění čtenému textu u žáků 1. stupně základní školy. Je představen koncept multimodálního textu autorské knihy Patlas zvířat a dále průběh a výsledky tvůrčích dílen pro žáky a učitele na 1. stupni ZŠ a pro studenty v semináři didaktiky českého jazyka pro 1. stupeň ZŠ. Je doložena významná motivační funkce, kterou má práce s autentickým autorským textem jednak pro percepci, ale také pro vlastní textovou produkci žáků. Získané poznatky představují výchozí bod pro realizaci dalších výzkumných projektů zaměřených na využití multimodálních textů ve výuce a na uplatňování multimodální stylistiky ve vzdělávání žáků.
Název v anglickém jazyce
On utilisation of multimodal text in mother tongue teaching: The book Patlas zvířat
Popis výsledku anglicky
The article focuses on the possibilities of utilising multimodal texts in education process in the context of developing reading comprehension in junior school-aged pupils. The concept of multimodal text of the author’s book Patlas zvířat is presented. It is followed by the outline of creative workshops for pupils and primary school teachers and for the students enrolled in the seminar of Czech language didactics for primary school and by presentation of their products. The important motivational function that working with authentic authorial text has for both perception and for pupils’ own textual production is demonstrated. The obtained findings represent a starting point for further research focused on the use of multimodal texts in school and on the application of multimodal stylistics in pupils’ education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
O dieťati, jazyku, literatúre
ISSN
1339-3200
e-ISSN
2729-8639
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
117-129
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—