Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K využití multimodálního textu ve výuce mateřského jazyka: kniha Patlas zvířat

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F23%3A43970660" target="_blank" >RIV/49777513:23420/23:43970660 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dspace.zcu.cz" target="_blank" >http://dspace.zcu.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K využití multimodálního textu ve výuce mateřského jazyka: kniha Patlas zvířat

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek řeší možnosti uplatnění multimodálních textů ve výuce v kontextu rozvoje po rozumění čtenému textu u žáků 1. stupně základní školy. Je představen koncept multimodálního textu autorské knihy Patlas zvířat a dále průběh a výsledky tvůrčích dílen pro žáky a učitele na 1. stupni ZŠ a pro studenty v semináři didaktiky českého jazyka pro 1. stupeň ZŠ. Je doložena významná motivační funkce, kterou má práce s autentickým autorským textem jednak pro percepci, ale také pro vlastní textovou produkci žáků. Získané poznatky představují výchozí bod pro realizaci dalších výzkumných projektů zaměřených na využití multimodálních textů ve výuce a na uplatňování multimodální stylistiky ve vzdělávání žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    On utilisation of multimodal text in mother tongue teaching: The book Patlas zvířat

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the possibilities of utilising multimodal texts in education process in the context of developing reading comprehension in junior school-aged pupils. The concept of multimodal text of the author’s book Patlas zvířat is presented. It is followed by the outline of creative workshops for pupils and primary school teachers and for the students enrolled in the seminar of Czech language didactics for primary school and by presentation of their products. The important motivational function that working with authentic authorial text has for both perception and for pupils’ own textual production is demonstrated. The obtained findings represent a starting point for further research focused on the use of multimodal texts in school and on the application of multimodal stylistics in pupils’ education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    O dieťati, jazyku, literatúre

  • ISSN

    1339-3200

  • e-ISSN

    2729-8639

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    117-129

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus