K vyuití multimodálního textu ve výuce mateřského jazyka: kniha Patlas zvířat
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F23%3A43898272" target="_blank" >RIV/44555601:13530/23:43898272 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://owncloud.cesnet.cz/index.php/s/C15tLIi49Y9SWBN" target="_blank" >https://owncloud.cesnet.cz/index.php/s/C15tLIi49Y9SWBN</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K vyuití multimodálního textu ve výuce mateřského jazyka: kniha Patlas zvířat
Popis výsledku v původním jazyce
Článek řeší monosti uplatnění multimodálních textů ve výuce v kontextu rozvoje porozuměníčtenému textu u áků 1. stupně základní školy. Je představen koncept multimodálníhotextu autorské knihy Patlas zvířat a dále průběh a výsledky tvůrčích dílen pro ákya učitele na 1. stupni ZŠ a pro studenty v semináři didaktiky českého jazyka pro 1. stupeňZŠ. Je doloena významná motivační funkce, kterou má práce s autentickým autorskýmtextem jednak pro percepci, ale také pro vlastní textovou produkci áků. Získané poznatkypředstavují výchozí bod pro realizaci dalších výzkumných projektů zaměřených na vyuitímultimodálních textů ve výuce a na uplatňování multimodální stylistiky ve vzdělávání áků.
Název v anglickém jazyce
On utilisation of multimodal text in mother tongue teaching: The book Patlas zvířat
Popis výsledku anglicky
The article focuses on the possibilities of utilising multimodal texts in education processin the context of developing reading comprehension in junior school-aged pupils. Theconcept of multimodal text of the author?s book Patlas zvířat is presented. It is followedby the outline of creative workshops for pupils and primary school teachers and for thestudents enrolled in the seminar of Czech language didactics for primary school and bypresentation of their products. The important motivational function that working withauthentic authorial text has for both perception and for pupils? own textual productionis demonstrated. The obtained findings represent a starting point for further research focusedon the use of multimodal texts in school and on the application of multimodal stylisticsin pupils? education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60500 - Other Humanities and the Arts
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
O dieťati, jazyku, literatúre
ISBN
—
ISSN
1339-3200
e-ISSN
2729-8639
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
117-129
Název nakladatele
Vydavateľstvo Prešovskej univerzity v Prešově
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
26. 9. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—