Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K vyuití multimodálního textu ve výuce mateřského jazyka: kniha Patlas zvířat

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F23%3A43898272" target="_blank" >RIV/44555601:13530/23:43898272 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://owncloud.cesnet.cz/index.php/s/C15tLIi49Y9SWBN" target="_blank" >https://owncloud.cesnet.cz/index.php/s/C15tLIi49Y9SWBN</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K vyuití multimodálního textu ve výuce mateřského jazyka: kniha Patlas zvířat

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek řeší monosti uplatnění multimodálních textů ve výuce v kontextu rozvoje porozuměníčtenému textu u áků 1. stupně základní školy. Je představen koncept multimodálníhotextu autorské knihy Patlas zvířat a dále průběh a výsledky tvůrčích dílen pro ákya učitele na 1. stupni ZŠ a pro studenty v semináři didaktiky českého jazyka pro 1. stupeňZŠ. Je doloena významná motivační funkce, kterou má práce s autentickým autorskýmtextem jednak pro percepci, ale také pro vlastní textovou produkci áků. Získané poznatkypředstavují výchozí bod pro realizaci dalších výzkumných projektů zaměřených na vyuitímultimodálních textů ve výuce a na uplatňování multimodální stylistiky ve vzdělávání áků.

  • Název v anglickém jazyce

    On utilisation of multimodal text in mother tongue teaching: The book Patlas zvířat

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the possibilities of utilising multimodal texts in education processin the context of developing reading comprehension in junior school-aged pupils. Theconcept of multimodal text of the author?s book Patlas zvířat is presented. It is followedby the outline of creative workshops for pupils and primary school teachers and for thestudents enrolled in the seminar of Czech language didactics for primary school and bypresentation of their products. The important motivational function that working withauthentic authorial text has for both perception and for pupils? own textual productionis demonstrated. The obtained findings represent a starting point for further research focusedon the use of multimodal texts in school and on the application of multimodal stylisticsin pupils? education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    O dieťati, jazyku, literatúre

  • ISBN

  • ISSN

    1339-3200

  • e-ISSN

    2729-8639

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    117-129

  • Název nakladatele

    Vydavateľstvo Prešovskej univerzity v Prešově

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

    Prešov

  • Datum konání akce

    26. 9. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku