Primary Research Project in Formation Literacy in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885012" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885012 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://jtie.upol.cz/13_2.htm" target="_blank" >http://jtie.upol.cz/13_2.htm</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Primary Research Project in Formation Literacy in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The paper introduces a research project analyzes the current state of primary information literacy. In theory describes the concept of literacy and information literacy and primary acquainted with the theoretical prediction based on the level of curricula. It proposes specific options mapping the current level of primary information literacy in students coming to primary schools and assesses competence of their teachers for primary education information.
Název v anglickém jazyce
Primary Research Project in Formation Literacy in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper introduces a research project analyzes the current state of primary information literacy. In theory describes the concept of literacy and information literacy and primary acquainted with the theoretical prediction based on the level of curricula. It proposes specific options mapping the current level of primary information literacy in students coming to primary schools and assesses competence of their teachers for primary education information.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-6805
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
28-31
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—