Analýza didaktických přístupů v inkluzivním vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885162" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885162 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza didaktických přístupů v inkluzivním vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá možností implementace inkluzivní edukace do majoritního edukačního proudu. Práce je založena na komparativní studii složené z analýzy textu zaměřeného na metodické poradenství a strategie v oblasti inkluzivní edukace v základním školství v USA. Výstupem textu je aplikování strategií běžně používaných v USA na soudobé prostředí českého školství v aspektu inkluzivní nebo integrativní edukace, které byly konzultovány a komentovány experty s mnohaletou praxí. Neočekávaným výstupem textu,získaným pomocí výzkumné sondy, se jeví nedostatečná kompetentnost studentů pregraduálního studia a začínajících učitelů při tvorbě IVP.
Název v anglickém jazyce
The Analysis of Educational Approaches in Inclusive Education
Popis výsledku anglicky
The articel follows up the possibility of implementation of inclusive education to the educational mainstream. The work is based on the comparative study, consisting of text analysis focused on methodological advice and strategies of inclusion in the U.S. educating system. The output of the paper is to apply a commonly used inclusive strategies in the USA to the Czech educational system. The strategies were discussed and commented by experts with many years of experience. An unexpected outcome in our empirical study appeared a lack of special pedagogical skils of undergraduate students of pedagogy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
QUAERE 2013 vol. III
ISBN
978-80-905243-7-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1995-2004
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
20. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—