Základní princip přípravy učitelů - efektivita nebo finance?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885291" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885291 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Základní princip přípravy učitelů - efektivita nebo finance?
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku jsou diskutovány soudobé trendy v přípravě budoucích učitelů pro 2. stupeň základní školy a pro střední školy. Je poukazováno na základní rozpory v paradigmatech přípravy budoucích učitelů mezi pedagogickými fakultami na jedné straně a nepedagogickými fakultami na straně druhé. Dále je diskutován obsahový standard přípravy učitelů a zastoupení jednotlivých složek této přípravy. Jeho hlavní problém neidentifikujeme strukturaci či nestrukturaci učitelských studií, kterou považujeme za více méně technickou záležitost, ale spíše obsahové vymezení, návaznost a zastoupení jednotlivých složek učitelské přípravy, včetně postavení a role garantů studijního programu či oboru.
Název v anglickém jazyce
Basic principles of preparation of teachers - efficiency or cost?
Popis výsledku anglicky
The actual trends in preparation of teachers for the 2nd grade of basic schools and high schools are discussed in the contribution. It is aimed on the basic discrepancies of teacher's preparation paradigm between faculties of education on the one side and "non-pedagogical" faculties on the other side. The teacher's preparation content standard and representation of each component in teacher's preparation is also discussed. The structuring of teachers studies is not the main problem, it is only technicalproblem, more important thing is the content definition of teacher's preparation, continuity and representation of each components of teacher's preparation, including importance and role of study branch guarantor.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.4.31.0074" target="_blank" >EE2.4.31.0074: Síť vzdělavatelů učitelů cizích jazyků NEFLT</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti
ISBN
978-80-7414-602-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
558-563
Název nakladatele
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
16. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—