Příprava učitelů v kontextu kontinuální optimalizace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43886360" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43886360 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Příprava učitelů v kontextu kontinuální optimalizace
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku jsou diskutovány soudobé trendy v přípravě budoucích učitelů pro 2. stupeň základní školy a pro střední školy. Je poukazováno na základní rozpory v paradigmatech přípravy budoucích učitelů mezi pedagogickými fakultami na jedné straně a nepedagogickými fakultami na straně druhé. Dále je diskutován obsahový standard přípravy učitelů a zastoupení jednotlivých složek této přípravy. Jeho hlavní problém neidentifikujeme strukturaci či nestrukturaci učitelských studií, kterou považujeme za více méně technickou záležitost, ale spíše obsahové vymezení, návaznost a zastoupení jednotlivých složek učitelské přípravy, včetně postavení a role garantů studijního programu či oboru.
Název v anglickém jazyce
Teachers Training in The Context of Continuous Optimization
Popis výsledku anglicky
The actual trends in preparation of teachers for the 2nd grade of basic schools and high schools are discussed in the contribution. It is aimed on the basic discrepancies of teacher's preparation paradigm between faculties of education on the one side and "non-pedagogical" faculties on the other side. The teacher's preparation content standard and representation of each component in teacher's preparation is also discussed. The structuring of teachers studies is not the main problem, it is only technicalproblem, more important thing is the content definition of teacher's preparation, continuity and representation of each components of teacher's preparation, including importance and role of study branch guarantor.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
818-837
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—