Zefektivnění výuky pomocí Pri-Sci-Net; Internetové platformy pro badatelské přístupy ve vzdělání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885339" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885339 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zefektivnění výuky pomocí Pri-Sci-Net; Internetové platformy pro badatelské přístupy ve vzdělání
Popis výsledku v původním jazyce
Obsahem příspěvku je využití poznatků z projektu Pri-Sci- Net k badatelskému přístupu ve vyučování /IBSE v pre a primárním stupni vzdělávání. Cílem projektu je tvorba a pilotní ověření nové výukové strategie pro děti od 3 do 11 let. Přínos projektu je vrozšíření spolupráce mezi 17 VŠ, které vytváří manuál pro rozvoj objevitelských kompetencí žáků v národních jazycích dostupný na webu. Edukační činnosti IBSE byly několikrát odborně posuzovány. Výcvik ve strategiích objevného vyučování se konal se 30 učiteli, avšak počet příznivců inovací je již 110. Během mezinárodního tréninku bylo dosaženo nejen poznání metod badatelského přístupu, ale formou workshopů i jeho výcvik ve výuce. Učitelé z 1. st. ZŠ se též zapojili do profesní sítě, která jim umožní využívat zkušenosti jiných učitelů včetně zahraničních. V příspěvku jsou reflektovány hlavní aspekty zkvalitnění vyučování v souladu s dimensí vzdělávání v zemích EU.
Název v anglickém jazyce
TehE Increasing of Teaching Efficiency Using Pri-Sci-Net; Networking for Inquiry Based Science Education
Popis výsledku anglicky
The paper is the application of knowledge from the project Pri-Sci-Net to the constructive approach in teaching / IBSE in pre-primary and primary level of education. The aim of the project is to design and pilot testing of new teaching strategies for children 3 to 11 years. Contribution of the project is to enhance cooperation among the 17 universities that create a manual for developing discovery inquiry skills of pupils for teachers in national languages available on the site. Educational activities IBSE were several professionally assessed. Each training in teaching strategies by IBSE held with 30 teachers, but the number of supporters of innovation is already 110.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník abstraktů of XXI. Celostátní konference ČAPV - Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti
ISBN
978-80-7414-601-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
21
Název nakladatele
Pedagogická fakulta UJEP
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
16. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—