Význam projektu Pri-Sci-Net internetové platformy pro badatelské přístupy ve vzdělávání dětí od 3 - 11 let
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885343" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885343 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Význam projektu Pri-Sci-Net internetové platformy pro badatelské přístupy ve vzdělávání dětí od 3 - 11 let
Popis výsledku v původním jazyce
Obsahem příspěvku jsou poznatky z projektu Pri-Sci- Net k badatelskému přístupu ve vyučování /IBSE v pre a primárním stupni vzdělávání. Cílem projektu je tvorba a pilotní ověření nové výukové strategie pro děti od 3 do 11 let. Přínos projektu je v rozšíření spolupráce mezi 17 VŠ, které vytváří manuál pro rozvoj objevitelských kompetencí žáků v národních jazycích s dostupností na webu. Edukační činnosti IBSE byly několikrát odborně posuzovány. Výcvik ve strategiích objevného vyučování se nejprve konal se30 učiteli, avšak počet příznivců inovací je již 110. Během mezinárodního tréninku bylo dosaženo nejen poznání badatelského přístupu, ale formou workshopů i jeho výcvik ve výuce. Učitelé z 1. st. ZŠ se též zapojili do profesní sítě, která jim umožní využívat zkušenosti jiných učitelů včetně zahraničních. V příspěvku jsou reflektovány hlavní aspekty zkvalitnění vyučování v souladu s dimenzí vzdělávání v zemích EU.
Název v anglickém jazyce
The Importance of Pri-Sci-Net Project and Educators Networking or Inquiry Primary Science Education for Children from 3-11 Years Old
Popis výsledku anglicky
The paper is the application of knowledge from the project Pri-Sci-Net to the constructive approach in teaching / IBSE in pre-primary and primary level of education. The aim of the project is to design and pilot testing of new teaching strategies for children 3 to 11 years. Contribution of the project is to enhance cooperation among the 17 universities that create a manual for developing discovery inquiry skills of pupils for teachers in national languages available on the site. Educational activities IBSE were several professionally assessed. Each training in teaching strategies by IBSE held with 30 teachers, but the number of supporters of innovation is already 110. During the international training has been achieved not only knowledge of the IBSE approach, but in the form of workshops and teacher training their competence.Teachers from the 1st Stage of Basic School and Kindergarden are also involved in professional networks that enable them to benefit from the experience of other te
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků XXI. Celostátní konference ČAPV - Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti Ústí nad Labem
ISBN
978-80-7414-602-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
229-234
Název nakladatele
Pedagogická fakulta UJEP
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
16. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—