Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The concept of the teacher's role in relation to the Pri-Sci-Net project website for the inquiry BASED approach in education for children from 3-11 years

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F15%3A43887428" target="_blank" >RIV/44555601:13430/15:43887428 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The concept of the teacher's role in relation to the Pri-Sci-Net project website for the inquiry BASED approach in education for children from 3-11 years

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is the concept of the teacher's role as facilitator of the inquiry-based science education /IBSE/ in pre-primary and primary school teachers. It presents the experience from the project focused on the new constructive approach in teaching. ThePri-Sci-Net project was aimed at creating a practical verification of new teaching strategies prepared for children from 3 to 11 years in collaboration with 17 universities whose teams created a handbook for the development of discovery competencies of students. The named manual is available in national languages with access to the site. The ISBE educational activities have gone through a series of assessments by teacher trainers in their school practice. The Training of teachers in IBSE teaching strategies supervised by PF UJEP was held in the presence of nearly 200 teachers and the number of supporters is continuously increasing. The participants of the sessions and workshops have achieve not only the knowledge of the inquiry approach

  • Název v anglickém jazyce

    The concept of the teacher's role in relation to the Pri-Sci-Net project website for the inquiry BASED approach in education for children from 3-11 years

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is the concept of the teacher's role as facilitator of the inquiry-based science education /IBSE/ in pre-primary and primary school teachers. It presents the experience from the project focused on the new constructive approach in teaching. ThePri-Sci-Net project was aimed at creating a practical verification of new teaching strategies prepared for children from 3 to 11 years in collaboration with 17 universities whose teams created a handbook for the development of discovery competencies of students. The named manual is available in national languages with access to the site. The ISBE educational activities have gone through a series of assessments by teacher trainers in their school practice. The Training of teachers in IBSE teaching strategies supervised by PF UJEP was held in the presence of nearly 200 teachers and the number of supporters is continuously increasing. The participants of the sessions and workshops have achieve not only the knowledge of the inquiry approach

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Teaching Profession, Profession Lehrer/in: New Callenges-New Identities?, Neue Herausforderungen - neue Identitäten?

  • ISBN

    978-3-643-90681-6

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    74-87

  • Počet stran knihy

    275

  • Název nakladatele

    Lit Verlag GmbH &amp; Co.

  • Místo vydání

    Zürich

  • Kód UT WoS kapitoly