Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching pupils at preschool and primary school age in the border zone of intellect in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885402" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885402 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching pupils at preschool and primary school age in the border zone of intellect in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with the education of students at preschool and primary school age in the border zone of intellect. It describes that students with mental impairment are located on the border of the educational system. Their IQ is not below the norms,so they do not fall into special educational facilities. On the other hand, they have great difficulty in elaboration of subjects in common primary schools. It is therefore necessary that teachers who work with such children will have the necessary knowledge and skills. The article describes the legislative measures according to which these students are educated and difficulties with which teachers face. Attention is also paid to different factors that affect the success of the education of these students and the conditions under which their schools are able to provide adequate education at elementary school.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching pupils at preschool and primary school age in the border zone of intellect in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the education of students at preschool and primary school age in the border zone of intellect. It describes that students with mental impairment are located on the border of the educational system. Their IQ is not below the norms,so they do not fall into special educational facilities. On the other hand, they have great difficulty in elaboration of subjects in common primary schools. It is therefore necessary that teachers who work with such children will have the necessary knowledge and skills. The article describes the legislative measures according to which these students are educated and difficulties with which teachers face. Attention is also paid to different factors that affect the success of the education of these students and the conditions under which their schools are able to provide adequate education at elementary school.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Current Trends in Educational Science and Practice VI.

  • ISBN

    978-86-6191-018-0

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    63-73

  • Počet stran knihy

    161

  • Název nakladatele

    Teachers` Training Faculty in Užice

  • Místo vydání

    Užice

  • Kód UT WoS kapitoly