"You shouldn't" Three observations on the necessity of moral education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43886494" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43886494 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/2730/2281" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/2730/2281</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
"You shouldn't" Three observations on the necessity of moral education
Popis výsledku v původním jazyce
The goal of this study is to deal with three reasons explaining the importance and necessity of moral education - not just in schools but in general. The research question is: Why do we need moral education? Each subchapter of this study will provide answers or grounds from which the necessity of moral education will be deduced, and which I intend to expose in this study. They apply to three particular areas: 1) the nature of the human being as a moral being, 2) the nature of moral reality itself, and 3) the speci?ic nature of the postmodern situation in which we recognize the need for moral formation. The analysis of the three phenomena provides an argument for traditional moral realism which not only grounds any moral education but also makes it possible. Moral education proves to be not merely necessary but also philosophically legitimate.
Název v anglickém jazyce
"You shouldn't" Three observations on the necessity of moral education
Popis výsledku anglicky
The goal of this study is to deal with three reasons explaining the importance and necessity of moral education - not just in schools but in general. The research question is: Why do we need moral education? Each subchapter of this study will provide answers or grounds from which the necessity of moral education will be deduced, and which I intend to expose in this study. They apply to three particular areas: 1) the nature of the human being as a moral being, 2) the nature of moral reality itself, and 3) the speci?ic nature of the postmodern situation in which we recognize the need for moral formation. The analysis of the three phenomena provides an argument for traditional moral realism which not only grounds any moral education but also makes it possible. Moral education proves to be not merely necessary but also philosophically legitimate.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
941-955
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—