Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Survey of primary computer literacy among pupils attending elementary school

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43886544" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43886544 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Survey of primary computer literacy among pupils attending elementary school

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of this paper is to give information about the problematics of primary computer and information literacy among pupils attending elementary school. Furthermore the paper describes a process of making and evaluating of an accomplished survey whichaim was to analyze a present state of primary computer and information literacy by a form of questionnaire. Literacy as a concept is described first then the primary computer and information literacy as such follows. Hereafter this paper deals with computer and information literacy's grades that are defined by curricula documents. Afterwards the actual possibilities of how to map a present state of primary computer and information literacy among pupils attending elementary school are put forward and the qualifications of their very teachers in a field of primary information education are assessed. In this conference paper answers for following theses shall be detected: What kind of qualification and precondition does a teacher himself

  • Název v anglickém jazyce

    Survey of primary computer literacy among pupils attending elementary school

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this paper is to give information about the problematics of primary computer and information literacy among pupils attending elementary school. Furthermore the paper describes a process of making and evaluating of an accomplished survey whichaim was to analyze a present state of primary computer and information literacy by a form of questionnaire. Literacy as a concept is described first then the primary computer and information literacy as such follows. Hereafter this paper deals with computer and information literacy's grades that are defined by curricula documents. Afterwards the actual possibilities of how to map a present state of primary computer and information literacy among pupils attending elementary school are put forward and the qualifications of their very teachers in a field of primary information education are assessed. In this conference paper answers for following theses shall be detected: What kind of qualification and precondition does a teacher himself

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Current Trends in Educational Science and Practice I

  • ISBN

    978-80-558-0176-6

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    16-30

  • Počet stran knihy

    122

  • Název nakladatele

    Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre

  • Místo vydání

    Nitra

  • Kód UT WoS kapitoly