Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pre-service primary teachers and their attitudes towards nature

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F15%3A43886770" target="_blank" >RIV/44555601:13430/15:43886770 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pre-service primary teachers and their attitudes towards nature

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents some of the results of complex research aimed at the environmental literacy of pre-service primary teachers. It deals mainly with the affective dimension of environmental literacy, specifically attitudes towards nature, environmentalattitudes, environmental sensitivity and related topics. The research was conducted among pre-service primary teachers in the Czech Republic and the research tool was a questionnaire consisting of various (previously published) scales, that aimed at topics mentioned above. The paper presents possibilities and limits of the usage of these scales as well as recommendations towards future research.

  • Název v anglickém jazyce

    Pre-service primary teachers and their attitudes towards nature

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents some of the results of complex research aimed at the environmental literacy of pre-service primary teachers. It deals mainly with the affective dimension of environmental literacy, specifically attitudes towards nature, environmentalattitudes, environmental sensitivity and related topics. The research was conducted among pre-service primary teachers in the Czech Republic and the research tool was a questionnaire consisting of various (previously published) scales, that aimed at topics mentioned above. The paper presents possibilities and limits of the usage of these scales as well as recommendations towards future research.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Teaching Profession. New Challenges - New Identities?

  • ISBN

    978-3-643-90681-6

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    129-136

  • Počet stran knihy

    275

  • Název nakladatele

    Lit Verlag GmbH &amp; Co.

  • Místo vydání

    Wien

  • Kód UT WoS kapitoly