Pre-service primary teachers and their attitudes towards nature
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F15%3A43886770" target="_blank" >RIV/44555601:13430/15:43886770 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pre-service primary teachers and their attitudes towards nature
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents some of the results of complex research aimed at the environmental literacy of pre-service primary teachers. It deals mainly with the affective dimension of environmental literacy, specifically attitudes towards nature, environmentalattitudes, environmental sensitivity and related topics. The research was conducted among pre-service primary teachers in the Czech Republic and the research tool was a questionnaire consisting of various (previously published) scales, that aimed at topics mentioned above. The paper presents possibilities and limits of the usage of these scales as well as recommendations towards future research.
Název v anglickém jazyce
Pre-service primary teachers and their attitudes towards nature
Popis výsledku anglicky
This paper presents some of the results of complex research aimed at the environmental literacy of pre-service primary teachers. It deals mainly with the affective dimension of environmental literacy, specifically attitudes towards nature, environmentalattitudes, environmental sensitivity and related topics. The research was conducted among pre-service primary teachers in the Czech Republic and the research tool was a questionnaire consisting of various (previously published) scales, that aimed at topics mentioned above. The paper presents possibilities and limits of the usage of these scales as well as recommendations towards future research.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
The Teaching Profession. New Challenges - New Identities?
ISBN
978-3-643-90681-6
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
129-136
Počet stran knihy
275
Název nakladatele
Lit Verlag GmbH & Co.
Místo vydání
Wien
Kód UT WoS kapitoly
—