Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Širší souvislosti školního prospěchu z matematiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F17%3A43888231" target="_blank" >RIV/44555601:13430/17:43888231 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Širší souvislosti školního prospěchu z matematiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stať komentuje část výsledků výzkumného šetření, které proběhlo v letech 2014-2015 na 42 základních školách v ČR. Bylo zaměřeno na kontexty školní úspěšnosti žáků staršího školního věku v matematice dle krajového rozložení. Přesto, že číselná klasifikace neodráží výlučně znalosti a dovednosti žáka v daném předmětu, byla její hodnota jako závisle proměnná využita k identifikaci statistických souvislostí s definovanými nezávisle proměnnými: lokalita kraje, dosažená úroveň vzdělání rodičů žáků, fyzická dispozice žáků v podobě body mass indexu, příklon žáka k hodnotovému typu. Výsledky šetření vypovídají o širokospektrálním vlivu na příkladu sledovaných indikátorů a vyvolávají řadu otázek týkajících se optimalizace procesu nabývání matematických dovedností žáky

  • Název v anglickém jazyce

    Wider Contexts of School Achievement inathematics

  • Popis výsledku anglicky

    This paper comments on one part of the results of the research carried out in the years 2014-2015 in 42 primary schools in the Czech Republic. It was focused on the contexts of school success in pupils of older school age in mathematics according to the distribution of regions. In spite of the fact that the numerical classification does not expressly reflect the pupil´s knowledge and skills in the given subject, its value as an arbitrary variable was used to identify statistical relations with the defined arbitrary variables: locality of the region, the achieved level of education of pupils´ parents, pupils´ physical dispositions in the form of the body mass index, the pupil´s tendency towards a value type. The research results inform us about the broad-spectrum influence on one example of the monitored indicators and trigger a series of questions concerning optimization of the process of acquisition of mathematical skills by students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7499

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    I

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    100-109

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus