Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Granding of Pupils in History: One-Year Research in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F17%3A43892894" target="_blank" >RIV/44555601:13430/17:43892894 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://new.dti.sk/data/files/file-1505375894-59ba369631938.pdf" target="_blank" >http://new.dti.sk/data/files/file-1505375894-59ba369631938.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/adt-2017-0011" target="_blank" >10.1515/adt-2017-0011</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Granding of Pupils in History: One-Year Research in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This academic paper informs us about the partial results of the research study which focused on some broader relations of the school achievement of pupils attending the seventh forms of law secondary schools. While focusing on the school results, the paper also addresses the context of the selected arbitrary variables (i.e. location of the region, type of the family, the parents ´educational level, the pupil´s physical disposition, the pupil´s inclination to the given value type) and the controlled dependent variables (the final assessment in history). In this paper, the pupils´school results are evaluated by examining the five formulated hypotheses on the sample taken from 1819 pupils from all regions of the Czech Republic. For that reason, the author of this paper makes use of the Chi-square test on a 5% level of significance and subsequently opens the polemics associated with the causes of the identified statistically significant relations.

  • Název v anglickém jazyce

    Granding of Pupils in History: One-Year Research in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This academic paper informs us about the partial results of the research study which focused on some broader relations of the school achievement of pupils attending the seventh forms of law secondary schools. While focusing on the school results, the paper also addresses the context of the selected arbitrary variables (i.e. location of the region, type of the family, the parents ´educational level, the pupil´s physical disposition, the pupil´s inclination to the given value type) and the controlled dependent variables (the final assessment in history). In this paper, the pupils´school results are evaluated by examining the five formulated hypotheses on the sample taken from 1819 pupils from all regions of the Czech Republic. For that reason, the author of this paper makes use of the Chi-square test on a 5% level of significance and subsequently opens the polemics associated with the causes of the identified statistically significant relations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Educationis Generalis

  • ISSN

    2585-741X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    30-41

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus