Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Světlo v roli výtvarného prostředku - jeho možnosti a využití v pedagogické sféře

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F18%3A43894044" target="_blank" >RIV/44555601:13430/18:43894044 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2018.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Světlo v roli výtvarného prostředku - jeho možnosti a využití v pedagogické sféře

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Konferenční příspěvek se zabývá implementací světla do výuky výtvarné výchovy a to především na druhém stupni základní školy. Text přibližuje postavení výtvarné výchovy coby oboru primárního vzdělávání a nastiňuje nosná i komplikovaná místa. Článek pojednává o problematickém chápání světla jakožto výtvarném prostředku v současnosti a za pomoci interpretačních skoků napříč dějinami výtvarné kultury objasňuje jeho významy v rámci historických kontextů. V kontrastu k dobovým souvislostem představuje pojetí festivalu světla s rozborem vybrané videomappingové práce nesoucí charakteristické edukativní prvky. Pojednává o vytvoření kvalitní metodologie týkající se výtvarně-pedagogických zadání určených do praxe, tj. do výtvarné výchovy. Tyto intence prezentuje v koncepci realizovaného studentského grantového projektu, který s daným tématem podrobně pracuje.

  • Název v anglickém jazyce

    The Light in the role of art instrument - its possibilities and use in the pedagogical sphere

  • Popis výsledku anglicky

    The conference paper deals with the implementation of light into the teaching of art education especially at the second level of elementary school. The text illustrates the position of art education as a field of primary education and outlines key and complicated places. The article deals with the problematic understanding of the lights in the form of art at present and with the help of interpretative leaps across the history of art culture explains its meanings within historical contexts. In contrast of the contemporary context, the concept of the light festival is presented with an analysis of a selected videomapping work which carries characteristic educational elements. It is dealt with the creation of a quality methodology related to the art-pedagogical assignments intended for practice, ie to the art education. These objectives are presented in the conception of the implemented student grant project, which details the topic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědeké pracovníky - MMK 2018

  • ISBN

    978-80-87952-27-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    880-886

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    17. 12. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku