Světlo v roli výtvarného prostředku - jeho možnosti a využití v pedagogické sféře
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F18%3A43894044" target="_blank" >RIV/44555601:13430/18:43894044 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2018.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Světlo v roli výtvarného prostředku - jeho možnosti a využití v pedagogické sféře
Popis výsledku v původním jazyce
Konferenční příspěvek se zabývá implementací světla do výuky výtvarné výchovy a to především na druhém stupni základní školy. Text přibližuje postavení výtvarné výchovy coby oboru primárního vzdělávání a nastiňuje nosná i komplikovaná místa. Článek pojednává o problematickém chápání světla jakožto výtvarném prostředku v současnosti a za pomoci interpretačních skoků napříč dějinami výtvarné kultury objasňuje jeho významy v rámci historických kontextů. V kontrastu k dobovým souvislostem představuje pojetí festivalu světla s rozborem vybrané videomappingové práce nesoucí charakteristické edukativní prvky. Pojednává o vytvoření kvalitní metodologie týkající se výtvarně-pedagogických zadání určených do praxe, tj. do výtvarné výchovy. Tyto intence prezentuje v koncepci realizovaného studentského grantového projektu, který s daným tématem podrobně pracuje.
Název v anglickém jazyce
The Light in the role of art instrument - its possibilities and use in the pedagogical sphere
Popis výsledku anglicky
The conference paper deals with the implementation of light into the teaching of art education especially at the second level of elementary school. The text illustrates the position of art education as a field of primary education and outlines key and complicated places. The article deals with the problematic understanding of the lights in the form of art at present and with the help of interpretative leaps across the history of art culture explains its meanings within historical contexts. In contrast of the contemporary context, the concept of the light festival is presented with an analysis of a selected videomapping work which carries characteristic educational elements. It is dealt with the creation of a quality methodology related to the art-pedagogical assignments intended for practice, ie to the art education. These objectives are presented in the conception of the implemented student grant project, which details the topic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědeké pracovníky - MMK 2018
ISBN
978-80-87952-27-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
880-886
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
17. 12. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—