Rozvíjení přírodovědné gramotnosti u žáků základních škol v kontextu mezinárodních výzkumů jako prostředek zvýšení zájmu o studium přírodovědných oborů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43894608" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43894608 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://kamv.cz/sbornik-vd-2018.pdf" target="_blank" >http://kamv.cz/sbornik-vd-2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvíjení přírodovědné gramotnosti u žáků základních škol v kontextu mezinárodních výzkumů jako prostředek zvýšení zájmu o studium přírodovědných oborů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vychází z výzkumné analýzy šetření PISA 2015 (Programme for International Student Assessment), zjišťující úroveň čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti patnáctiletých žáků. Výzkum je zaměřen na korelaci výsledků dotazníkových položek odpovědí 6 429 žáků v rámci šetření PISA 2015 zaměřených na zájem o studium přírodovědných předmětů a vybraných činností souvisejících s jejich studiem.
Název v anglickém jazyce
Development of scientific literacy in elementary school pupils in the context of international research as a means of increasing interest in the study of natural sciences
Popis výsledku anglicky
The paper is based on the PISA 2015 research program, which identifies the level of reading, mathematics and science literacy of 15-year-old pupils. The research is aimed at correlating the results of questionnaire items of answers of 6 429 pupils in the framework of the PISA 2015 survey focused on the interest in the study of natural sciences and selected activities related to their study.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vzdělávání dospělých 2018 - transformace v éře digitalizace a umělé inteligence
ISBN
978-80-906894-4-2
ISSN
—
e-ISSN
2571-385X
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
355-364
Název nakladatele
Česká andragogická společnost
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
11. 12. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—