Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prevention of School Failure within a Social Context in the Czech Republic.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43894822" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43894822 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ijires.org/administrator/components/com_jresearch/files/publications/IJIRES_1441_FINAL.pdf" target="_blank" >https://ijires.org/administrator/components/com_jresearch/files/publications/IJIRES_1441_FINAL.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Prevention of School Failure within a Social Context in the Czech Republic.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper turns our attention towards the issue of pupils&apos; school failure and places it within a broader context. It reaches beyond the framework of the school and examines the impact of the social environment through selected variables on two groups of respondents, selected and categorised by the teachers of the 48 schools in question: with the former group consisting of the pupils who managed to master the demands placed on them on the part of the school without experiencing difficulties, and with the latter group of pupils who thereby exhibited learning difficulties. Within both of these groups, different social factors were examined and their relationship to so-called school failure were statistically assessed. This research paper introduces particular outcomes resulting from this research, thereby becoming a testimony for the importance of the role played by the environment from which the pupils of the school emanate and the inadequate response to such on the part of the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Prevention of School Failure within a Social Context in the Czech Republic.

  • Popis výsledku anglicky

    The paper turns our attention towards the issue of pupils&apos; school failure and places it within a broader context. It reaches beyond the framework of the school and examines the impact of the social environment through selected variables on two groups of respondents, selected and categorised by the teachers of the 48 schools in question: with the former group consisting of the pupils who managed to master the demands placed on them on the part of the school without experiencing difficulties, and with the latter group of pupils who thereby exhibited learning difficulties. Within both of these groups, different social factors were examined and their relationship to so-called school failure were statistically assessed. This research paper introduces particular outcomes resulting from this research, thereby becoming a testimony for the importance of the role played by the environment from which the pupils of the school emanate and the inadequate response to such on the part of the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Innovation and Research in Educational Sciences

  • ISSN

    2349-5219

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    IN - Indická republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    44-53

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus