Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu 21. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896842" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896842 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2022/01/ssf_5_21_s_obalkou.pdf" target="_blank" >http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2022/01/ssf_5_21_s_obalkou.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu 21. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Modely přístupů k žákům s postižením, nejen v oblasti edukace, se neustále rozvíjí. V současné době hovoříme nejčastěji o jedincích se speciálními vzdělávacími potřebami, za které jsou považováni ti se zdravotním či sociálním znevýhodněním, dle některých přístupů také jedinci nadprůměrně nadaní. V České republicem má tento pojem zároveň oporu v aktuální legislativě. V kontextu 21. století, spolu s rozvojem inkluzivního vzdělávání, se však klade důraz na potřeby každého žáka bez rozdílu. Pomalu se tak opouští od terminologie, která hovoří o speciálně vzdělávacích potřebách, a přiklání se obecně k potřebě vzdělávací. Předkládaný příspěvek tak reflektuje edukaci jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu 21. století nejen v České republice, ale i v zahraničí.

  • Název v anglickém jazyce

    Education of Pupils with Special Educational Needs in the Context of the 21st Century

  • Popis výsledku anglicky

    The models of our approach towards pupils with disabilities are always developing, and not just in the area of education. Nowadays, we usually discuss individuals with special educational needs, which we consider those having a health or social disability. Some approaches classify gifted pupils and those performing above average among those that have special educational needs. There is also valid legislation here in the Czech Republic that supports this terminology. In the context of the 21st century and inclusive education, there is a huge emphasis on the needs of every pupil, with no exceptions. Therefore, we are slowly abandoning the whole concept of special educational needs and we are leaning more towards the general need for education. The submitted article reflects the education of individuals with special educational needs in the context of the 21st century, not only in the Czech Republic, but abroad as well.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae

  • ISSN

    1336-2232

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    184-194

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus