Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inkluze ve vzdělávání v kontextu filosofie výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896877" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896877 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://drive.google.com/file/d/1PIVMWbvyIGWHx3OmQfL5Kgr6S4GTUi2C/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1PIVMWbvyIGWHx3OmQfL5Kgr6S4GTUi2C/view</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Inkluze ve vzdělávání v kontextu filosofie výchovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek pojednává o problematice inkluzivního vzdělávání z pohledu fi losofi ckého a etického, avšak se zacílením na fi losofi i výchovy. Stěžejním motivem textu je odpovědět na otáz- ky proč, jak a jestli přijímat jinakost ve společnosti a ve vzdělávacím procesu. Na tyto otázky není jednoduché odpovědět ani z pohledu filosofických principů, ani z pohledu těch vzdělávacích. Text je jistým odborným zamyšlením nad problematikou inkluze ve vzdělávání jak z pohledu současných speciálních pedagogů, tak z pohledu J. A. Komenského či E. Lévinase, kteří ve svých pracích akcentují problematiku jinakosti, v našem případě problematiku lidí s postižením.

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusive Education in the Context of Educational Philosophy

  • Popis výsledku anglicky

    Th e article presents inclusive education from the philosophical and ethical points of view and, more widely, from that of educational philosophy. Th e main idea is to answer three questions about diversity in society and in education: why, how, and whether to accept people with disabilities. Th ese questions are not easy to answer on the basis of either philosophical or pedagogical principles. Th e article is scholarly refl ection on the issue of inclusive education from the view of Czech special educators and also Jan Amos Komenský and Emmanuel Lévinas. All of these accent the topic of diversity and society in their works.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    131-142

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus