Inkluze ve vzdělávání v kontextu filosofie výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896877" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896877 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://drive.google.com/file/d/1PIVMWbvyIGWHx3OmQfL5Kgr6S4GTUi2C/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1PIVMWbvyIGWHx3OmQfL5Kgr6S4GTUi2C/view</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Inkluze ve vzdělávání v kontextu filosofie výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Článek pojednává o problematice inkluzivního vzdělávání z pohledu fi losofi ckého a etického, avšak se zacílením na fi losofi i výchovy. Stěžejním motivem textu je odpovědět na otáz- ky proč, jak a jestli přijímat jinakost ve společnosti a ve vzdělávacím procesu. Na tyto otázky není jednoduché odpovědět ani z pohledu filosofických principů, ani z pohledu těch vzdělávacích. Text je jistým odborným zamyšlením nad problematikou inkluze ve vzdělávání jak z pohledu současných speciálních pedagogů, tak z pohledu J. A. Komenského či E. Lévinase, kteří ve svých pracích akcentují problematiku jinakosti, v našem případě problematiku lidí s postižením.
Název v anglickém jazyce
Inclusive Education in the Context of Educational Philosophy
Popis výsledku anglicky
Th e article presents inclusive education from the philosophical and ethical points of view and, more widely, from that of educational philosophy. Th e main idea is to answer three questions about diversity in society and in education: why, how, and whether to accept people with disabilities. Th ese questions are not easy to answer on the basis of either philosophical or pedagogical principles. Th e article is scholarly refl ection on the issue of inclusive education from the view of Czech special educators and also Jan Amos Komenský and Emmanuel Lévinas. All of these accent the topic of diversity and society in their works.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Svazek periodika
31
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
131-142
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—