Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učitelé primárního vzdělávání a jejich připravenost na práci s žáky s potřebou podpory

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896878" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896878 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2022/01/ssf_5_21_s_obalkou.pdf" target="_blank" >http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2022/01/ssf_5_21_s_obalkou.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učitelé primárního vzdělávání a jejich připravenost na práci s žáky s potřebou podpory

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek reflektuje výsledky studie, které se účastnilo 544 učitelů na prvním stupni základních škol v Ústeckém kraji. Hlavním cílem bylo zjistit vztahy mezi kompetencemi učitelů a jejich didaktickými a speciálně pedagogickými kompetencemi. Článek poukazuje na vzájemný efekt self-efficacy, který podtrhuje důležitost jak schopnosti učitele pracovat s žáky s potřebou podpory, tak základní didaktické schopnosti, jaké jsou například práce s třídní skupinou etc. Na konci daného příspěvku jsou uvedeny doporučení pro praxi, další možnosti pregraduálního vzdělávání učitelů prvního stupně a mnohé další.

  • Název v anglickém jazyce

    Primary School Teachers and their Self-Efficacy in Teaching Pupils with Special Needs

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is the result of a study in which participated 544 primary education teachers in the Ústí nad Labem Region in the Czech Republic. The aim of the research was to find out to what extent the relationship between the professional competence of teachers in the context of didactic and special pedagogical level. The paper points out the clear effect of mutual levels of self-efficacy, which underlines the importance of both the teacher&apos;s ability to work with students in need of support, and basic didactic skills and competencies, such as working with the classroom, etc. In the end of the article, recommendations for practice, further education of pedagogical staff are summarized, as well as possible proposals for changing the undergraduate training of students of primary education teachers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae

  • ISSN

    1336-2232

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    234-242

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus