Učitelé primárního vzdělávání a jejich připravenost na práci s žáky s potřebou podpory
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896878" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896878 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2022/01/ssf_5_21_s_obalkou.pdf" target="_blank" >http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2022/01/ssf_5_21_s_obalkou.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učitelé primárního vzdělávání a jejich připravenost na práci s žáky s potřebou podpory
Popis výsledku v původním jazyce
Článek reflektuje výsledky studie, které se účastnilo 544 učitelů na prvním stupni základních škol v Ústeckém kraji. Hlavním cílem bylo zjistit vztahy mezi kompetencemi učitelů a jejich didaktickými a speciálně pedagogickými kompetencemi. Článek poukazuje na vzájemný efekt self-efficacy, který podtrhuje důležitost jak schopnosti učitele pracovat s žáky s potřebou podpory, tak základní didaktické schopnosti, jaké jsou například práce s třídní skupinou etc. Na konci daného příspěvku jsou uvedeny doporučení pro praxi, další možnosti pregraduálního vzdělávání učitelů prvního stupně a mnohé další.
Název v anglickém jazyce
Primary School Teachers and their Self-Efficacy in Teaching Pupils with Special Needs
Popis výsledku anglicky
The paper is the result of a study in which participated 544 primary education teachers in the Ústí nad Labem Region in the Czech Republic. The aim of the research was to find out to what extent the relationship between the professional competence of teachers in the context of didactic and special pedagogical level. The paper points out the clear effect of mutual levels of self-efficacy, which underlines the importance of both the teacher's ability to work with students in need of support, and basic didactic skills and competencies, such as working with the classroom, etc. In the end of the article, recommendations for practice, further education of pedagogical staff are summarized, as well as possible proposals for changing the undergraduate training of students of primary education teachers.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae
ISSN
1336-2232
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
234-242
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—