Didaktické zásady v přírodovědném vzdělávání: metodická příručka pro učitele biologie, chemie, fyziky, geografie, informatiky, matematiky a lektory environmentální výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897072" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897072 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/44555601:13440/22:43897072
Výsledek na webu
<a href="https://bichez.pedf.cuni.cz/archiv/article/159" target="_blank" >https://bichez.pedf.cuni.cz/archiv/article/159</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Didaktické zásady v přírodovědném vzdělávání: metodická příručka pro učitele biologie, chemie, fyziky, geografie, informatiky, matematiky a lektory environmentální výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Všichni učitelé chtějí "učit správně". Někteří méně zkušení učitelé mohou být zmateni, co to přesně znamená. Ti zkušenější to často dokážou docela dobře vystihnout. Ale pro všechny učitele může být někdy těžké si zapamatovat a uvědomit si, co všechno do této zkušenosti patří. V takové situaci jsou užitečnou oporou didaktické zásady. Didaktické zásady jsou obecná doporučení týkající se vyučovacího procesu, včetně požadavků na organizaci, plynulost a efektivitu učení, volbu didaktických prostředků a nástrojů pro výklad a prezentaci látky studentům. Jejich znalost a respekt k didaktickým zásadám patří k základním a stále platným profesním dovednostem každého dobrého učitele napříč všemi stupni vzdělávacího systému. Znalost didaktických zásad může být důležitou pomůckou při plánování, přípravě, realizaci a vyhodnocování vzdělávacích aktivit. Přírodovědné vzdělávání má určitá specifika, která se přirozeně promítají do přemýšlení o tom, jak správně učit přírodovědná témata, a také do přemýšlení o didaktických principech přírodovědného vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Didactic principles in science education: a methodological guide for teachers of biology, chemistry, physics, geography, computer science, mathematics and environmental education
Popis výsledku anglicky
All teachers want to "teach right". Some less experienced teachers may be confused about what exactly that means. The more experienced ones can often capture it quite well. But for all teachers, it can sometimes be hard to remember and realize what all goes into the experience. In such a situation, didactic principles are a useful support. Didactic principles are general recommendations concerning the teaching process, including requirements for the organisation, flow and effectiveness of learning, the choice of didactic means and tools for interpreting and presenting the material to the learners. Their knowledge and respect for didactic principles are among the basic and still valid professional skills of every good teacher across all levels of the education system. Knowledge of didactic principles can be an important aid in planning, preparing, implementing and evaluating educational activities. Science education has certain specificities that naturally translate into thinking about how to teach science topics properly, and also into thinking about didactic principles in science education.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7603-289-7
Počet stran knihy
157
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—