Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didaktické zásady v přírodovědném vzdělávání: metodická příručka pro učitele biologie, chemie, fyziky, geografie, informatiky, matematiky a lektory environmentální výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897072" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897072 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13440/22:43897072

  • Výsledek na webu

    <a href="https://bichez.pedf.cuni.cz/archiv/article/159" target="_blank" >https://bichez.pedf.cuni.cz/archiv/article/159</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Didaktické zásady v přírodovědném vzdělávání: metodická příručka pro učitele biologie, chemie, fyziky, geografie, informatiky, matematiky a lektory environmentální výchovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Všichni učitelé chtějí &quot;učit správně&quot;. Někteří méně zkušení učitelé mohou být zmateni, co to přesně znamená. Ti zkušenější to často dokážou docela dobře vystihnout. Ale pro všechny učitele může být někdy těžké si zapamatovat a uvědomit si, co všechno do této zkušenosti patří. V takové situaci jsou užitečnou oporou didaktické zásady. Didaktické zásady jsou obecná doporučení týkající se vyučovacího procesu, včetně požadavků na organizaci, plynulost a efektivitu učení, volbu didaktických prostředků a nástrojů pro výklad a prezentaci látky studentům. Jejich znalost a respekt k didaktickým zásadám patří k základním a stále platným profesním dovednostem každého dobrého učitele napříč všemi stupni vzdělávacího systému. Znalost didaktických zásad může být důležitou pomůckou při plánování, přípravě, realizaci a vyhodnocování vzdělávacích aktivit. Přírodovědné vzdělávání má určitá specifika, která se přirozeně promítají do přemýšlení o tom, jak správně učit přírodovědná témata, a také do přemýšlení o didaktických principech přírodovědného vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Didactic principles in science education: a methodological guide for teachers of biology, chemistry, physics, geography, computer science, mathematics and environmental education

  • Popis výsledku anglicky

    All teachers want to &quot;teach right&quot;. Some less experienced teachers may be confused about what exactly that means. The more experienced ones can often capture it quite well. But for all teachers, it can sometimes be hard to remember and realize what all goes into the experience. In such a situation, didactic principles are a useful support. Didactic principles are general recommendations concerning the teaching process, including requirements for the organisation, flow and effectiveness of learning, the choice of didactic means and tools for interpreting and presenting the material to the learners. Their knowledge and respect for didactic principles are among the basic and still valid professional skills of every good teacher across all levels of the education system. Knowledge of didactic principles can be an important aid in planning, preparing, implementing and evaluating educational activities. Science education has certain specificities that naturally translate into thinking about how to teach science topics properly, and also into thinking about didactic principles in science education.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7603-289-7

  • Počet stran knihy

    157

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy