Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Efektivní využití uvolněných úloh z PISA testování na rozvoj vyšších kognitivních úrovní a přírodovědné gramotnosti žáků ve výuce chemie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897138" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897138 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11310/22:10450615

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.chemicke-listy.cz/ojs3/index.php/chemicke-listy/article/view/4157/4086" target="_blank" >http://www.chemicke-listy.cz/ojs3/index.php/chemicke-listy/article/view/4157/4086</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.54779/chl20220700" target="_blank" >10.54779/chl20220700</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Efektivní využití uvolněných úloh z PISA testování na rozvoj vyšších kognitivních úrovní a přírodovědné gramotnosti žáků ve výuce chemie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V rámci ročního pedagogického experimentu byly v 9. ročníku systematicky využívány uvolněné výukové úlohy z hodnocení PISA (Programme for International Student Assessment). Žáci v kontrolní skupině používali komerční sešit. Výsledky v úvodním a závěrečném testu ukázaly, že se žáci z experimentální skupiny statisticky významně zlepšili ve většině testovaných kognitivních úrovní. Můžeme konstatovat, že využití uvolněných výukových úloh typu PISA ve výuce chemie vedlo žáky k rozvoji přírodovědné gramotnosti a že tyto výukové úlohy představují vhodný nástroj pro výuku chemie. Na základě ročního využívání výukových úloh na pěti různých školách byla vypracována doporučení pro jejich efektivní využití ve výuce.

  • Název v anglickém jazyce

    Effective use of released tasks from PISA testing for the development of higher cognitive levels and science literacy of pupils in the teaching of chemistry

  • Popis výsledku anglicky

    During the one-year pedagogical experiment, the released teaching tasks from PISA (Programme for International Student Assessment) assessment were systematically used in the 9th grade. The pupils in a control group used a commercial workbook. The results in the initial and final test showed that the pupils from the experimental group statistically significantly improved in most of the tested cognitive levels. We can state that the use of released PISA-type teaching tasks in the chemistry teaching has led pupils to scientific literacy development and that these teaching tasks represent a suitable tool for chemistry teaching. Based on the one-year use of teaching tasks in five different schools, recommendations for their effective use in teaching were made.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Chemické listy

  • ISSN

    0009-2770

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    116

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    700-704

  • Kód UT WoS článku

    000911160100009

  • EID výsledku v databázi Scopus