Efektivní využití uvolněných úloh z PISA testování na rozvoj vyšších kognitivních úrovní a přírodovědné gramotnosti žáků ve výuce chemie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897138" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897138 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11310/22:10450615
Výsledek na webu
<a href="http://www.chemicke-listy.cz/ojs3/index.php/chemicke-listy/article/view/4157/4086" target="_blank" >http://www.chemicke-listy.cz/ojs3/index.php/chemicke-listy/article/view/4157/4086</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.54779/chl20220700" target="_blank" >10.54779/chl20220700</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Efektivní využití uvolněných úloh z PISA testování na rozvoj vyšších kognitivních úrovní a přírodovědné gramotnosti žáků ve výuce chemie
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci ročního pedagogického experimentu byly v 9. ročníku systematicky využívány uvolněné výukové úlohy z hodnocení PISA (Programme for International Student Assessment). Žáci v kontrolní skupině používali komerční sešit. Výsledky v úvodním a závěrečném testu ukázaly, že se žáci z experimentální skupiny statisticky významně zlepšili ve většině testovaných kognitivních úrovní. Můžeme konstatovat, že využití uvolněných výukových úloh typu PISA ve výuce chemie vedlo žáky k rozvoji přírodovědné gramotnosti a že tyto výukové úlohy představují vhodný nástroj pro výuku chemie. Na základě ročního využívání výukových úloh na pěti různých školách byla vypracována doporučení pro jejich efektivní využití ve výuce.
Název v anglickém jazyce
Effective use of released tasks from PISA testing for the development of higher cognitive levels and science literacy of pupils in the teaching of chemistry
Popis výsledku anglicky
During the one-year pedagogical experiment, the released teaching tasks from PISA (Programme for International Student Assessment) assessment were systematically used in the 9th grade. The pupils in a control group used a commercial workbook. The results in the initial and final test showed that the pupils from the experimental group statistically significantly improved in most of the tested cognitive levels. We can state that the use of released PISA-type teaching tasks in the chemistry teaching has led pupils to scientific literacy development and that these teaching tasks represent a suitable tool for chemistry teaching. Based on the one-year use of teaching tasks in five different schools, recommendations for their effective use in teaching were made.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Chemické listy
ISSN
0009-2770
e-ISSN
—
Svazek periodika
116
Číslo periodika v rámci svazku
11
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
700-704
Kód UT WoS článku
000911160100009
EID výsledku v databázi Scopus
—