Informatika jako nová oblast Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání na 1. stupni Základních škol v ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F23%3A43897593" target="_blank" >RIV/44555601:13430/23:43897593 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2023/02/03_cirus_a_kol_ssf_1_2023.pdf" target="_blank" >http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2023/02/03_cirus_a_kol_ssf_1_2023.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.54937/ssf.2023.22.1.26-32" target="_blank" >10.54937/ssf.2023.22.1.26-32</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Informatika jako nová oblast Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání na 1. stupni Základních škol v ČR
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je věnován aktuálnímu procesu implementace nové oblasti Informatika, která nahradila vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání v České republice, v základním vzdělávání. Příspěvek ukazuje monosti, ale i omezení, která tato nová oblast přináší do vzdělávacího procesu v primárním vzdělávání. Ukazuje moný pokrok v kompetencích, kterých se od áků očekává, a snaí se také ukázat odpovědi na otázku připravenosti současných učitelů primárního vzdělávání na tento nový koncept.
Název v anglickém jazyce
Informatics as a New Area of the Framework Educational Programme for Primary Education at the First Level of Primary Schools in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper is devoted to the current process of implementation of the new area of Informatics, which replaced the educational area of Information and Communication Technologies in the Framework Educational Programme of Basic Education in the Czech Republic, in primary education. The paper shows the possibilities, but also the limitations that this new area brings to the educational process in primary education. It shows the possible progress in the competences that pupils are expected to achieve and also tries to show the answers to the question of the readiness of current teachers in primary education for this new concept.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae
ISSN
1336-2232
e-ISSN
—
Svazek periodika
2023
Číslo periodika v rámci svazku
22
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
26-32
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—