Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika kariérového poradenství pro prevenci předčasných odchodů ze vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F23%3A43897731" target="_blank" >RIV/44555601:13430/23:43897731 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika kariérového poradenství pro prevenci předčasných odchodů ze vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stoupající výskyt předčasných odchodů ze vzdělávání v České republice v rámci poslední dekády vede jednoznačně k potřebě výraznější orientace na prevenci tohoto rizikového jevu. Ta by měla vycházet z uvědomění si dlouhodobého charakteru, příčin a důsledků předčasných odchodů ze vzdělávání. Mimo jiné také ze zohlednění toho, e výše zmíněné negativní důsledky nezřídka představují také příčiny, které na straně rodinného prostředí ovlivňují celkovou pozici áka ve školním prostředí a jeho rozhodování ve vazbě na vzdělávání. Výrazně ohroenou skupinou jsou tak áci, kteří pocházejí z rodin s nízkým socioekonomickým statusem či ijí v prostředí sociálně vyloučených lokalit. V kontextu České republiky se tak nepřekvapivě nejvyšší míra předčasných odchodů projevuje v takzvaných strukturálně postiených regionech, kde se sociální problémy koncentrují.Shoda mezi odborníky panuje i v základních principech řešení této problematiky. Těmi nejčastěji zmiňovanými jsou včasná intervence, dlouhodobé působení na áka prostřednictvím vzdělávací i sociální intervence a také kvalitní kariérové poradenství, realizované zejména ve fázi povinné školní docházky. Dlouhodobá individualizovaná podpora áků ohroených předčasným ukončením vzdělávání můe být jedním z efektivních nástrojůprevence předčasných odchodů ze vzdělávání, a to zejména v jejich nejrizikovější variantě, kterou představuje nedokončení základního vzdělání,nezahájení vzdělávání na střední škole či velmi brzký odchod ze vzdělávání na střední škole.Případným zájemcům proto nabízíme k inspiraci a monému vyuití metodický postup, který byl pilotně ověřen v rámci projektové aktivity Inovativní přístup KARIPO. Tento postup staví právě na dlouhodobější individualizované a koordinované podpoře áků ohroených předčasným odchodem ze vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology of Career Counselling for the Drop-out Prevention

  • Popis výsledku anglicky

    The increasing incidence of early school leavers in the Czech Republic over the last decade clearly leads to the need for a stronger focus on the prevention of this risk phenomenon. This should be based on an awareness of the long-term nature, causes and consequences of early leaving education. Among other things, also taking into account the fact that the negative consequences mentioned above often also represent causes that, on the part of the family environment, influence the overall position of the pupil in the school environment and his decision-making in relation to education. Pupils who come from families with a low socio-economic status or live in socially excluded locations are a significantly endangered group. In the context of the Czech Republic, the highest rate of early departures is thus unsurprisingly manifested in the so-called structurally affected regions, where social problems are concentrated.There is agreement among experts also in the basic principles of solving this problem. The most frequently mentioned are early intervention, long-term impact on the pupil through educational and social intervention, as well as quality career counseling, implemented especially in the phase of compulsory school attendance. Long-term individualized support for pupils at risk of early school leaving can be one of the effective toolsprevention of early leaving education, especially in its most risky variant, which is represented by failure to complete basic education,not starting secondary school education or leaving secondary school very early.Therefore, we offer potential interested parties a methodical procedure for inspiration and possible use, which was pilot tested within the project activity Innovative approach of KARIPO (career couselling). This procedure is based on longer-term, individualized and coordinated support for pupils at risk of drop-out.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-88140-44-3

  • Počet stran knihy

    118

  • Název nakladatele

    Ústecký kraj, Velká Hradební 3118/48, 400 02 Ústí nad Labem IČ: 70892156 DIČ: CZ70892156

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Kód UT WoS knihy