Social Disadvantage in Education from the Perspective of Teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F23%3A43897734" target="_blank" >RIV/44555601:13430/23:43897734 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://kamv.cz/public/storage/konf-2022/sbornik_vd2022.pdf" target="_blank" >https://kamv.cz/public/storage/konf-2022/sbornik_vd2022.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Social Disadvantage in Education from the Perspective of Teachers
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is focused on the presentation of the results of a qualitative study thematically focused on the education of socially disadvantaged pupils in primary schools in the Ústí Region. The aim of our research was to analyze approaches to comprehensive support of pupils with social disadvantage. The results can contribute to the discussion about the possibilities of reducing social disadvantage in education in the coal regions of the EU.
Název v anglickém jazyce
Social Disadvantage in Education from the Perspective of Teachers
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on the presentation of the results of a qualitative study thematically focused on the education of socially disadvantaged pupils in primary schools in the Ústí Region. The aim of our research was to analyze approaches to comprehensive support of pupils with social disadvantage. The results can contribute to the discussion about the possibilities of reducing social disadvantage in education in the coal regions of the EU.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Adult Education 2022 - Balance in the Context of Strategic Changes
ISBN
978-80-908330-4-3
ISSN
2571-385X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
234-240
Název nakladatele
Czech Andragogy Society
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
22. 11. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—