Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teachers' evaluation of importance of selected determinants of education of socially disadvantaged pupils

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63517581" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63517581 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.eriesjournal.com/index.php/eries/article/view/156/146" target="_blank" >https://www.eriesjournal.com/index.php/eries/article/view/156/146</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2017.100104" target="_blank" >10.7160/eriesj.2017.100104</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teachers' evaluation of importance of selected determinants of education of socially disadvantaged pupils

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Education of socially disadvantaged pupils is a current issue widely discussed, especially in the context of the philosophy of inclusive education. The present article focuses on presentation of results of a research study aimed at finding out the relevance to teachers of selected determinants involved in education of socially disadvantaged pupils. For this purpose the Q-methodology was used. We found that teachers teaching at the selected elementary schools saw as the most relevant determinants of education of socially disadvantaged pupils reduced class numbers and interest of the socially disadvantaged pupils in their own education, while determinants of the teacher&apos;s side (social environment the teacher comes from, their religious belief and race) were considered less relevant.

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers' evaluation of importance of selected determinants of education of socially disadvantaged pupils

  • Popis výsledku anglicky

    Education of socially disadvantaged pupils is a current issue widely discussed, especially in the context of the philosophy of inclusive education. The present article focuses on presentation of results of a research study aimed at finding out the relevance to teachers of selected determinants involved in education of socially disadvantaged pupils. For this purpose the Q-methodology was used. We found that teachers teaching at the selected elementary schools saw as the most relevant determinants of education of socially disadvantaged pupils reduced class numbers and interest of the socially disadvantaged pupils in their own education, while determinants of the teacher&apos;s side (social environment the teacher comes from, their religious belief and race) were considered less relevant.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    2336-2375

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    24-33

  • Kód UT WoS článku

    000415623200005

  • EID výsledku v databázi Scopus