Rozvoj motorických dovedností u dětí s mentálním postiením: Experimentální studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F23%3A43897752" target="_blank" >RIV/44555601:13430/23:43897752 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.unipo.sk/public/media/26527/%C5%A0t%C3%BAdie%20zo%20%C5%A1peci%C3%A1lnej%20pedagogiky%202023,%20ro%C4%8D.%2012,%20%C4%8D.%202.pdf" target="_blank" >https://www.unipo.sk/public/media/26527/%C5%A0t%C3%BAdie%20zo%20%C5%A1peci%C3%A1lnej%20pedagogiky%202023,%20ro%C4%8D.%2012,%20%C4%8D.%202.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj motorických dovedností u dětí s mentálním postiením: Experimentální studie
Popis výsledku v původním jazyce
Článek prezentuje výsledky experimentální studie zaměřené na rozvoj motorických dovedností u dětí s mentálním postiením v mateřské škole (v našem případě áci s lehkou a středně těkou mentální retardací, dle MKN-10; F70 a F71). Cílem výzkumu bylo zjistit, zda strukturovaný program zaměřený na motorické dovednosti můe pozitivně ovlivnit rozvoj těchto dovedností u dětí s mentálním postiením. V rámci studie bylo vybráno 12 probandů, kteří splňovali předem stanovené relevantní znaky pro zahrnutí do výzkumu. Tito probandi byli náhodně rozděleni do dvou skupin: experimentální a kontrolní. Pomocí standardizovaného MABC-2 testu jsme realizovali vstupní a následně výstupní testování s následnou komparací výsledků ve prospěch experimentální skupiny. Tyto poznatky podporují efektivitu strukturovaného programu při podpoře motorického rozvoje dětí s mentálním postiením v mateřských školách.
Název v anglickém jazyce
Development of Motor Skills in Preschool Children with Intellectual Disabilities: Experimental Study
Popis výsledku anglicky
The paper presents the results of an experimental study focused on the development of motor skills in children with intellectual disabilities in kindergarten (in our case, pupils with mild and moderate mental retardation, according to ICD-10; F70 and F71). The aim of the research was to investigate whether a structured programme focusing on motor skills can positively influence the development of these skills in children with intellectual disabilities. The study recruited 12 probands who met pre-determined relevant characteristics for inclusion in the research. These probands were randomly divided into two groups: experimental and control. Using the standardized MABC-2 test, we conducted baseline and then exit testing with subsequent comparison of results in favor of the experimental group. These findings support the effectiveness of the structured program in supporting the motor development of children with intellectual disabilities in kindergartens.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Štúdie zo špeciálnej pedagogiky
ISSN
2585-7363
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
97-104
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—