Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvoj motorických dovedností u dětí s mentálním postiením: Experimentální studie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F23%3A43897752" target="_blank" >RIV/44555601:13430/23:43897752 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.unipo.sk/public/media/26527/%C5%A0t%C3%BAdie%20zo%20%C5%A1peci%C3%A1lnej%20pedagogiky%202023,%20ro%C4%8D.%2012,%20%C4%8D.%202.pdf" target="_blank" >https://www.unipo.sk/public/media/26527/%C5%A0t%C3%BAdie%20zo%20%C5%A1peci%C3%A1lnej%20pedagogiky%202023,%20ro%C4%8D.%2012,%20%C4%8D.%202.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvoj motorických dovedností u dětí s mentálním postiením: Experimentální studie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek prezentuje výsledky experimentální studie zaměřené na rozvoj motorických dovedností u dětí s mentálním postiením v mateřské škole (v našem případě áci s lehkou a středně těkou mentální retardací, dle MKN-10; F70 a F71). Cílem výzkumu bylo zjistit, zda strukturovaný program zaměřený na motorické dovednosti můe pozitivně ovlivnit rozvoj těchto dovedností u dětí s mentálním postiením. V rámci studie bylo vybráno 12 probandů, kteří splňovali předem stanovené relevantní znaky pro zahrnutí do výzkumu. Tito probandi byli náhodně rozděleni do dvou skupin: experimentální a kontrolní. Pomocí standardizovaného MABC-2 testu jsme realizovali vstupní a následně výstupní testování s následnou komparací výsledků ve prospěch experimentální skupiny. Tyto poznatky podporují efektivitu strukturovaného programu při podpoře motorického rozvoje dětí s mentálním postiením v mateřských školách.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of Motor Skills in Preschool Children with Intellectual Disabilities: Experimental Study

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the results of an experimental study focused on the development of motor skills in children with intellectual disabilities in kindergarten (in our case, pupils with mild and moderate mental retardation, according to ICD-10; F70 and F71). The aim of the research was to investigate whether a structured programme focusing on motor skills can positively influence the development of these skills in children with intellectual disabilities. The study recruited 12 probands who met pre-determined relevant characteristics for inclusion in the research. These probands were randomly divided into two groups: experimental and control. Using the standardized MABC-2 test, we conducted baseline and then exit testing with subsequent comparison of results in favor of the experimental group. These findings support the effectiveness of the structured program in supporting the motor development of children with intellectual disabilities in kindergartens.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Štúdie zo špeciálnej pedagogiky

  • ISSN

    2585-7363

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    97-104

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus