Problems of Motor Skills Development of Children with Mild Mental Disorder
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73597221" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73597221 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.15405/epsbs.2019.11.54" target="_blank" >https://doi.org/10.15405/epsbs.2019.11.54</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2019.11.54" target="_blank" >10.15405/epsbs.2019.11.54</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Problems of Motor Skills Development of Children with Mild Mental Disorder
Popis výsledku v původním jazyce
The article presents the research results focused on comparing the level of gross motor skills in children with mild intellectual disabilities and intact children. The data collection used the standard test (Test of Gross Motor Development). The research sample consisted of a total of 114 students with an average age of 10 years. The results present the differences between the two groups of students in locomotor skills and object control skills. The presented results can serve as a basis for better targeting of special-pedagogical support for children with mild intellectual disabilities and as a basis for innovation of the curriculum for this group of children, as well as a basis for further research activities in this area. The study was supported by the project GF_PdF_2019_0003.
Název v anglickém jazyce
Problems of Motor Skills Development of Children with Mild Mental Disorder
Popis výsledku anglicky
The article presents the research results focused on comparing the level of gross motor skills in children with mild intellectual disabilities and intact children. The data collection used the standard test (Test of Gross Motor Development). The research sample consisted of a total of 114 students with an average age of 10 years. The results present the differences between the two groups of students in locomotor skills and object control skills. The presented results can serve as a basis for better targeting of special-pedagogical support for children with mild intellectual disabilities and as a basis for innovation of the curriculum for this group of children, as well as a basis for further research activities in this area. The study was supported by the project GF_PdF_2019_0003.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS
ISBN
—
ISSN
2357-1330
e-ISSN
2357-1330
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
447-457
Název nakladatele
Future Academy
Místo vydání
London
Místo konání akce
Barcelona
Datum konání akce
9. 10. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—