Motor skills of children with mild intellectual disabilities and the factors influencing their development
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001905" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001905 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Motor skills of children with mild intellectual disabilities and the factors influencing their development
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents the conclusions of researches focused on the level of the motor skills in children aged 9-11 years with mild intellectual disabilities. The researches focused on motor skills of the upper extremities (Jebsen Taylor Hand Function Test)and the level of gross motor skills (Test of Gross Motor Development). Another section of the paper describes the internal and external factors that may affect the development of motor skills in these children and at the end the importance of the development of motor skills in children with mild intellectual disabilities is mentioned.
Název v anglickém jazyce
Motor skills of children with mild intellectual disabilities and the factors influencing their development
Popis výsledku anglicky
This paper presents the conclusions of researches focused on the level of the motor skills in children aged 9-11 years with mild intellectual disabilities. The researches focused on motor skills of the upper extremities (Jebsen Taylor Hand Function Test)and the level of gross motor skills (Test of Gross Motor Development). Another section of the paper describes the internal and external factors that may affect the development of motor skills in these children and at the end the importance of the development of motor skills in children with mild intellectual disabilities is mentioned.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Education reform and management innovation
ISBN
978-1-61275-062-0
ISSN
2160-1070
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
46-51
Název nakladatele
Information engineering research institute
Místo vydání
Newark
Místo konání akce
Jižní Korea
Datum konání akce
27. 12. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000345563400009