Gross motor skills of children with mild intellectual disabilities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001604" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001604 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Gross motor skills of children with mild intellectual disabilities
Popis výsledku v původním jazyce
The article presents the research results focused on comparing the level of gross motor skills in children with mild intellectual disabilities and intact children. The data collection used the standard test (Test of Gross Motor Development). The researchsample consisted of a total of 114 students with an average age of 10 years. The results present the differences between the two groups of students in locomotor skills and object control skills. The presented results can serve as a basis for better targeting of special-pedagogical support for children with mild intellectual disabilities and as a basis for innovation of the curriculum for this group of children, as well as a basis for further research activities in this area.
Název v anglickém jazyce
Gross motor skills of children with mild intellectual disabilities
Popis výsledku anglicky
The article presents the research results focused on comparing the level of gross motor skills in children with mild intellectual disabilities and intact children. The data collection used the standard test (Test of Gross Motor Development). The researchsample consisted of a total of 114 students with an average age of 10 years. The results present the differences between the two groups of students in locomotor skills and object control skills. The presented results can serve as a basis for better targeting of special-pedagogical support for children with mild intellectual disabilities and as a basis for innovation of the curriculum for this group of children, as well as a basis for further research activities in this area.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
World academy of science, engineering and technology
ISSN
2010-376X
e-ISSN
—
Svazek periodika
82
Číslo periodika v rámci svazku
October
Stát vydavatele periodika
FR - Francouzská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1175-1181
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—