Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gross motor skills of children with mild intellectual disabilities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50001604" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50001604 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gross motor skills of children with mild intellectual disabilities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents the research results focused on comparing the level of gross motor skills in children with mild intellectual disabilities and intact children. The data collection used the standard test (Test of Gross Motor Development). The researchsample consisted of a total of 114 students with an average age of 10 years. The results present the differences between the two groups of students in locomotor skills and object control skills. The presented results can serve as a basis for better targeting of special-pedagogical support for children with mild intellectual disabilities and as a basis for innovation of the curriculum for this group of children, as well as a basis for further research activities in this area.

  • Název v anglickém jazyce

    Gross motor skills of children with mild intellectual disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the research results focused on comparing the level of gross motor skills in children with mild intellectual disabilities and intact children. The data collection used the standard test (Test of Gross Motor Development). The researchsample consisted of a total of 114 students with an average age of 10 years. The results present the differences between the two groups of students in locomotor skills and object control skills. The presented results can serve as a basis for better targeting of special-pedagogical support for children with mild intellectual disabilities and as a basis for innovation of the curriculum for this group of children, as well as a basis for further research activities in this area.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    World academy of science, engineering and technology

  • ISSN

    2010-376X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    82

  • Číslo periodika v rámci svazku

    October

  • Stát vydavatele periodika

    FR - Francouzská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1175-1181

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus