Zkoumání strategií zvládání stresu ve vztahu k vybraným profesním charakteristikám u vychovatelů v zařízeních náhradní výchovné péče
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F24%3A43898516" target="_blank" >RIV/44555601:13430/24:43898516 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zkoumání strategií zvládání stresu ve vztahu k vybraným profesním charakteristikám u vychovatelů v zařízeních náhradní výchovné péče
Popis výsledku v původním jazyce
Předmětem publikace (monografie) je tematika strategií zvládání stresu ve vztahu k vybraným profesním charakteristikám u vychovatelů v zařízeních náhradní výchovné péče.Teoretická část se úzce dotýká vymezení základních relevantních témat souvisejících s popisovanou problematikou. Celkově má tato část za cíl poskytnout komplexní teoretický rámec pro pochopení výchovy a hledat odpovědi na témata dotýkající se profesních charakteristik a strategií zvládání stresu u vychovatelů ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy.Výzkumná část je zaloena na komparaci Bochumského osobnostního dotazníku a Strategií zvládání stresu SVF 78. v rámci vzorku 377 vychovatelů pracujících v systému školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Průměrný věk všech respondentů dosahoval 42 let, přičem průměrná délka jejich praxe byla 11 let. Konstatujeme zjištění pouze dílčích signifikantně významných rozdílů ve vztahu k vybraným profesním charakteristikám a strategiím zvládání stresu u námi vybraného vzorku.
Název v anglickém jazyce
Exploring stress coping strategies in relation to selected professional characteristics of educators in foster care settings
Popis výsledku anglicky
The subject of the publication (monograph) is the topic of stress management strategies in relation to selected professional characteristics of educators in foster care institutions.The theoretical part closely touches upon the definition of the basic relevant topics related to the described issue. Overall, this section aims to provide a comprehensive theoretical framework for understanding education and to seek answers to the topics related to professional characteristics and stress management strategies of educators in residential and protective education settings.The research part is based on a comparison of the Bochum Personality Questionnaire and the Stress Management Strategies of the SVF 78. within a sample of 377 educators working in the system of school facilities for the performance of institutional and protective education. The average age of all respondents was 42 years, and the average length of experience was 11 years. We note the finding of only partial significant differences in relation to selected professional characteristics and stress management strategies among our sample.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7561-477-3
Počet stran knihy
143
Název nakladatele
Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Kód UT WoS knihy
—