Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zkoumání strategií zvládání stresu ve vztahu k vybraným profesním charakteristikám u vychovatelů v zařízeních náhradní výchovné péče

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F24%3A43898516" target="_blank" >RIV/44555601:13430/24:43898516 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zkoumání strategií zvládání stresu ve vztahu k vybraným profesním charakteristikám u vychovatelů v zařízeních náhradní výchovné péče

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předmětem publikace (monografie) je tematika strategií zvládání stresu ve vztahu k vybraným profesním charakteristikám u vychovatelů v zařízeních náhradní výchovné péče.Teoretická část se úzce dotýká vymezení základních relevantních témat souvisejících s popisovanou problematikou. Celkově má tato část za cíl poskytnout komplexní teoretický rámec pro pochopení výchovy a hledat odpovědi na témata dotýkající se profesních charakteristik a strategií zvládání stresu u vychovatelů ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy.Výzkumná část je zaloena na komparaci Bochumského osobnostního dotazníku a Strategií zvládání stresu SVF 78. v rámci vzorku 377 vychovatelů pracujících v systému školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Průměrný věk všech respondentů dosahoval 42 let, přičem průměrná délka jejich praxe byla 11 let. Konstatujeme zjištění pouze dílčích signifikantně významných rozdílů ve vztahu k vybraným profesním charakteristikám a strategiím zvládání stresu u námi vybraného vzorku.

  • Název v anglickém jazyce

    Exploring stress coping strategies in relation to selected professional characteristics of educators in foster care settings

  • Popis výsledku anglicky

    The subject of the publication (monograph) is the topic of stress management strategies in relation to selected professional characteristics of educators in foster care institutions.The theoretical part closely touches upon the definition of the basic relevant topics related to the described issue. Overall, this section aims to provide a comprehensive theoretical framework for understanding education and to seek answers to the topics related to professional characteristics and stress management strategies of educators in residential and protective education settings.The research part is based on a comparison of the Bochum Personality Questionnaire and the Stress Management Strategies of the SVF 78. within a sample of 377 educators working in the system of school facilities for the performance of institutional and protective education. The average age of all respondents was 42 years, and the average length of experience was 11 years. We note the finding of only partial significant differences in relation to selected professional characteristics and stress management strategies among our sample.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7561-477-3

  • Počet stran knihy

    143

  • Název nakladatele

    Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Kód UT WoS knihy