Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vyhodnocení jazykových kompetencí studentů cizinců v češtině

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F24%3A43898771" target="_blank" >RIV/44555601:13430/24:43898771 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vyhodnocení jazykových kompetencí studentů cizinců v češtině

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výzkumná studie byla zaměřena na zjištění a analýzu výsledků jazykových kompetencí studentů cizinců v jejich psaných projevech v češtině jako jejich druhém jazyce, a to na konci jejich ročního vzdělávání v České republice v jazykových kurzech DOCEO z hlediska jejich úspěšnosti či neúspěšnosti v jednotlivých částech písemného testu. Cílem výzkumného šetření bylo tedy identifikovat úroveň českého jazyka právě u těch studentů cizinců, kteří navštěvují roční kurzy českého jazyka v DOCEO, jazykové škole s právem státní jazykové zkoušky, s.r.o., v Praze nebo v Ústí nad Labem, a to na základě jejich závěrečných písemných testů z češtiny pro cizince podle Společného evropského referenčního rámce na úrovni B1 a B2. Doplňkovým cílem bylo stanovit základní psychometrické vlastnosti výzkumného nástroje. Dalšími cíli bylo identifikovat také rozdíly v úrovni českého jazyka s ohledem na gender.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of the language competences of foreign students in Czech

  • Popis výsledku anglicky

    The research study is focused on finding out and analyzing the results of foreign students&apos; language competences in their written speeches in Czech as their second language, namely at the end of their one-year education in the Czech Republic in DOCEO language courses in terms of their success or failure in the individual parts of the written test. The aim of the research was to identify the level of the Czech language among those foreign students who attend annual Czech language courses at DOCEO, a language school with the right to state language examinations, s.r.o., in Prague or Ústí nad Labem, based on their final written tests. from Czech for foreigners according to the Common European Framework of Reference at level B1 and B2. An additional goal was to determine the basic psychometric properties of the research instrument. Other goals were also to identify differences in the level of the Czech language with regard to gender.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    26

  • Místo vydání

    Ustí nad Labem

  • Název nakladatele resp. objednatele

    DOCEO, s.r.o.

  • Verze