Struktura studijních plánů pro obory směřující k učitelské kvalifikaci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F16%3A43887711" target="_blank" >RIV/44555601:13440/16:43887711 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://physics.ujep.cz/~ehejnova/Publikace/PDF/Prispevek_Kasperky_2015_studijni_plany.pdf" target="_blank" >http://physics.ujep.cz/~ehejnova/Publikace/PDF/Prispevek_Kasperky_2015_studijni_plany.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Struktura studijních plánů pro obory směřující k učitelské kvalifikaci
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku je prezentován stručný přehled současné situace v přípravném vzdělávání učitelů fyziky pro 2. st. ZŠ a pro SŠ. Dále jsou uvedeny modely, jež v současné době umožňují získat učitelskou kvalifikaci. V návaznosti na to je diskutována problematika struktury studijních plánů v bakalářském a navazujícím magisterském studiu s ohledem na různé přístupy pedagogických a "nepedagogických" fakult, včetně problematiky tzv. společného základu, která zahrnuje pedagogickopsychologickou složku a složku univerzitního základu. Zmíněna je též role oborových didaktik ve vztahu ke struktuře studijních plánů.
Název v anglickém jazyce
Structure of Curricula for the Branches of Study Leading to a Teacher Qualification
Popis výsledku anglicky
The brief overview of the contemporary situation in education of physics teachers for primary and secondary schools is presented. Some models that enable to gain teacher's qualification at the present and problems of structures of curriculum in bachelor and master studies at pedagogical and non-pedagogical faculties are discussed. The role of field didactics in relationship with the structure of curriculum is mentioned.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 7 (Deset let zkušeností s realizací RVP ve výuce fyzice)
ISBN
978-80-261-0531-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
44-49
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Kašperské Hory
Datum konání akce
27. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—