Pedagogický konstruktivismus a možnosti jeho aplikace ve výuce geografie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F20%3A43895723" target="_blank" >RIV/44555601:13440/20:43895723 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.geograficke-rozhledy.cz/archiv/153" target="_blank" >https://www.geograficke-rozhledy.cz/archiv/153</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pedagogický konstruktivismus a možnosti jeho aplikace ve výuce geografie
Popis výsledku v původním jazyce
Konstruktivismus je proud teorií ve vzdělávání, který cíleně pracuje s dětskými pojetími a snaží se je modifikovat správným směrem. Cílem článku je kriticky zhodnotit využití konstruktivismu ve výuce geografie na základních školách a následně navrhnout postup výuky na příkladu regionální geografie, jenž bude respektovat základní myšlenky konstruktivismu. Navržený postup výuky využívá různé prameny poznání, které představy žáků konfrontují s empirickými důkazy a tím přispívají k vyšší efektivitě učení.
Název v anglickém jazyce
Pedagogical constructivismand its possibleapplication in theteaching of geography
Popis výsledku anglicky
Pedagogical constructivism and its possible application in the teaching of geography. Constructivism is a stream of theories in education that deliberately works with children's conceptions and tries to modify them in the right direction. The aim of this article is to critically evaluate the use of constructivism in the teaching of geography at elementary schools and subsequently to propose a teaching procedure based on an example of regional geography with respect to the basic ideas of constructivism. The proposed teaching process uses various sources of knowledge to confront childrens' conceptions with and thus make learning more effective.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Geografické rozhledy
ISSN
1210-3004
e-ISSN
—
Svazek periodika
30
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
34-37
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—