Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogický konstruktivismus a možnosti jeho aplikace ve výuce geografie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F20%3A43895723" target="_blank" >RIV/44555601:13440/20:43895723 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.geograficke-rozhledy.cz/archiv/153" target="_blank" >https://www.geograficke-rozhledy.cz/archiv/153</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pedagogický konstruktivismus a možnosti jeho aplikace ve výuce geografie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Konstruktivismus je proud teorií ve vzdělávání, který cíleně pracuje s dětskými pojetími a snaží se je modifikovat správným směrem. Cílem článku je kriticky zhodnotit využití konstruktivismu ve výuce geografie na základních školách a následně navrhnout postup výuky na příkladu regionální geografie, jenž bude respektovat základní myšlenky konstruktivismu. Navržený postup výuky využívá různé prameny poznání, které představy žáků konfrontují s empirickými důkazy a tím přispívají k vyšší efektivitě učení.

  • Název v anglickém jazyce

    Pedagogical constructivismand its possibleapplication in theteaching of geography

  • Popis výsledku anglicky

    Pedagogical constructivism and its possible application in the teaching of geography. Constructivism is a stream of theories in education that deliberately works with children&apos;s conceptions and tries to modify them in the right direction. The aim of this article is to critically evaluate the use of constructivism in the teaching of geography at elementary schools and subsequently to propose a teaching procedure based on an example of regional geography with respect to the basic ideas of constructivism. The proposed teaching process uses various sources of knowledge to confront childrens&apos; conceptions with and thus make learning more effective.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geografické rozhledy

  • ISSN

    1210-3004

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    34-37

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus