Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher's Concept of Constructivism in Real Conditions of School Teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73589334" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73589334 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://redfame.com/journal/index.php/jets/issue/view/181" target="_blank" >http://redfame.com/journal/index.php/jets/issue/view/181</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11114/jets.v6i11a.3810" target="_blank" >10.11114/jets.v6i11a.3810</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teacher's Concept of Constructivism in Real Conditions of School Teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the paper is observed the teacher&apos;s concept and realization of the conception of constructivism in the real conditions of school teaching. Constructivist pedagogy, despite numerous curricular reforms, is not sufficiently implemented in the real conditions of school teaching. We ask ourselves a question about which of the didactic implications has the constructivist epistemology in teaching. Teacher&apos;s concept of teaching as a general strategy for teacher&apos;s thinking and negotiation is the basis for planning constructivist-oriented teaching and for its actual practice in the lesson. In the theoretical part of the paper is represented the significance of the term teacher&apos;s conception of constructivist-oriented teaching and its real understanding of the constructivism theory in terms of school teaching. Based on the results of a research conducted through a questionnaire survey and a direct observation of lessons, we bring closer the reality of teaching of this epistemology, different perspectives, the teachers themselves as constructors of this paradigm.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher's Concept of Constructivism in Real Conditions of School Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper is observed the teacher&apos;s concept and realization of the conception of constructivism in the real conditions of school teaching. Constructivist pedagogy, despite numerous curricular reforms, is not sufficiently implemented in the real conditions of school teaching. We ask ourselves a question about which of the didactic implications has the constructivist epistemology in teaching. Teacher&apos;s concept of teaching as a general strategy for teacher&apos;s thinking and negotiation is the basis for planning constructivist-oriented teaching and for its actual practice in the lesson. In the theoretical part of the paper is represented the significance of the term teacher&apos;s conception of constructivist-oriented teaching and its real understanding of the constructivism theory in terms of school teaching. Based on the results of a research conducted through a questionnaire survey and a direct observation of lessons, we bring closer the reality of teaching of this epistemology, different perspectives, the teachers themselves as constructors of this paradigm.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Education and Training Studies

  • ISSN

    2324-805X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6/201/

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11a

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    133-138

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus