Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dětská pojetí pouští u áků základních škol v prostorových souvislostech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F22%3A43897682" target="_blank" >RIV/44555601:13440/22:43897682 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.kggrr.fpvai.ukf.sk/641" target="_blank" >https://www.kggrr.fpvai.ukf.sk/641</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17846/GI.2022.26.1.167-179" target="_blank" >10.17846/GI.2022.26.1.167-179</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dětská pojetí pouští u áků základních škol v prostorových souvislostech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je zhodnotit stav dětských pojetí a moných miskoncepcí o prostorových souvislostech pouští mezi studenty nišího sekundárního vzdělávání. K naplnění cíle byla pouita kombinace dvou výzkumných metod, a to analýzy dětské kresby a mentálního mapování. Právě tato kombinace metod dokáe identifikovat prostorový kontext dětských pojetí áků s různými předpoklady. Výsledky studie provedené mezi 592 respondenty ukazují, e áci mají velmi stereotypní pojetí pouště; áci si poušť představují především jako písečnou oblast s minimálními srákami a typickou flórou a faunou, jako jsou kaktusy, palmy, velbloudi apod. Naprostá většina studentů dokáe lokalizovat pouště v severní Africe, ale v jiných regionech mají s lokalizací problém. Častou mylnou představou je lokalizace pouští v oblasti střední Jiní Ameriky, tedy v oblasti, kde se nacházejí tropické deštné lesy.

  • Název v anglickém jazyce

    Children's conceptions of deserts in elementary school pupils in spatial contexts

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to evaluate the state of children&apos;s conceptions and possible misconceptions regarding spatial contexts of deserts among lower secondary school students. To fulfill the aim, a combination of two research methods was used, namely the analysis of children&apos;s drawings and mental mapping. It is this combination of methods that can identify the spatial context of children&apos;s conceptions of pupils with different assumptions. The results of the study carried out among 592 respondents show that pupils have a very stereotyped and glorified concept of the desert; individuals imagine the desert mainly as a sandy area with minimal rainfall and typical flora and fauna, such as cactus, palm tree, camel, etc. The vast majority of students are able to locate deserts in North Africa, but in other regions they have a problem with localization. A common misconception is the localization of deserts in the region of central South America, i.e., in the region where tropical rainforests are found.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geografické informácie

  • ISSN

    1337-9453

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    167-179

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus