Dětská pojetí pouští u áků základních škol v prostorových souvislostech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F22%3A43897682" target="_blank" >RIV/44555601:13440/22:43897682 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.kggrr.fpvai.ukf.sk/641" target="_blank" >https://www.kggrr.fpvai.ukf.sk/641</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17846/GI.2022.26.1.167-179" target="_blank" >10.17846/GI.2022.26.1.167-179</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dětská pojetí pouští u áků základních škol v prostorových souvislostech
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je zhodnotit stav dětských pojetí a moných miskoncepcí o prostorových souvislostech pouští mezi studenty nišího sekundárního vzdělávání. K naplnění cíle byla pouita kombinace dvou výzkumných metod, a to analýzy dětské kresby a mentálního mapování. Právě tato kombinace metod dokáe identifikovat prostorový kontext dětských pojetí áků s různými předpoklady. Výsledky studie provedené mezi 592 respondenty ukazují, e áci mají velmi stereotypní pojetí pouště; áci si poušť představují především jako písečnou oblast s minimálními srákami a typickou flórou a faunou, jako jsou kaktusy, palmy, velbloudi apod. Naprostá většina studentů dokáe lokalizovat pouště v severní Africe, ale v jiných regionech mají s lokalizací problém. Častou mylnou představou je lokalizace pouští v oblasti střední Jiní Ameriky, tedy v oblasti, kde se nacházejí tropické deštné lesy.
Název v anglickém jazyce
Children's conceptions of deserts in elementary school pupils in spatial contexts
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to evaluate the state of children's conceptions and possible misconceptions regarding spatial contexts of deserts among lower secondary school students. To fulfill the aim, a combination of two research methods was used, namely the analysis of children's drawings and mental mapping. It is this combination of methods that can identify the spatial context of children's conceptions of pupils with different assumptions. The results of the study carried out among 592 respondents show that pupils have a very stereotyped and glorified concept of the desert; individuals imagine the desert mainly as a sandy area with minimal rainfall and typical flora and fauna, such as cactus, palm tree, camel, etc. The vast majority of students are able to locate deserts in North Africa, but in other regions they have a problem with localization. A common misconception is the localization of deserts in the region of central South America, i.e., in the region where tropical rainforests are found.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Geografické informácie
ISSN
1337-9453
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
167-179
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—