Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Testování vědecké gramotnosti studentů v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F23%3A43898065" target="_blank" >RIV/44555601:13440/23:43898065 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://kof.zcu.cz/ak/trendy/10/index.php?sbor" target="_blank" >https://kof.zcu.cz/ak/trendy/10/index.php?sbor</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Testování vědecké gramotnosti studentů v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku je představen Test vědecké gramotnosti (TOSLS - Test of Scientific Literacy Skills) poprvé publikovaný v roce 2012, který byl nově přeloen také do českého jazyka. Test obsahuje 28 otázek s výběrem odpovědi. Testové poloky vycházejí z reálných problémů a zaměřují se na devět oblastí vědeckého uvaování (např. vyhodnocení zdroje informací, čtení a interpretace grafického znázornění dat, identifikace platného vědeckého argumentu atd.). Test byl zadán vysokoškolským studentům a studentům 3. a 4. ročníků z několika gymnázií v České republice. V příspěvku jsou prezentovány výsledky obou testovaných skupin.

  • Název v anglickém jazyce

    Scientific Literacy Testing of Students in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the Test of Scientific Literacy Skills (TOSLS) first published in 2012, which has been translated into the Czech language. The test contains 28 multiple-choice questions. The test items are based on real-world problems and focus on nine areas of scientific reasoning (e.g., evaluating a source of information, reading and interpreting a graphical representation of data, identifying a valid scientific argument, etc.). The test was administered to university students and to third and fourth year students in several high schools in the Czech Republic. The results of both tested groups are presented in the article.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10. Jak se za 20 let změnila výuka fyziky?

  • ISBN

    978-80-261-1159-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    75-79

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Srní

  • Datum konání akce

    28. 4. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku