Testování vědecké gramotnosti studentů v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F23%3A43898065" target="_blank" >RIV/44555601:13440/23:43898065 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://kof.zcu.cz/ak/trendy/10/index.php?sbor" target="_blank" >https://kof.zcu.cz/ak/trendy/10/index.php?sbor</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Testování vědecké gramotnosti studentů v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku je představen Test vědecké gramotnosti (TOSLS - Test of Scientific Literacy Skills) poprvé publikovaný v roce 2012, který byl nově přeloen také do českého jazyka. Test obsahuje 28 otázek s výběrem odpovědi. Testové poloky vycházejí z reálných problémů a zaměřují se na devět oblastí vědeckého uvaování (např. vyhodnocení zdroje informací, čtení a interpretace grafického znázornění dat, identifikace platného vědeckého argumentu atd.). Test byl zadán vysokoškolským studentům a studentům 3. a 4. ročníků z několika gymnázií v České republice. V příspěvku jsou prezentovány výsledky obou testovaných skupin.
Název v anglickém jazyce
Scientific Literacy Testing of Students in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The article presents the Test of Scientific Literacy Skills (TOSLS) first published in 2012, which has been translated into the Czech language. The test contains 28 multiple-choice questions. The test items are based on real-world problems and focus on nine areas of scientific reasoning (e.g., evaluating a source of information, reading and interpreting a graphical representation of data, identifying a valid scientific argument, etc.). The test was administered to university students and to third and fourth year students in several high schools in the Czech Republic. The results of both tested groups are presented in the article.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 10. Jak se za 20 let změnila výuka fyziky?
ISBN
978-80-261-1159-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
75-79
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Srní
Datum konání akce
28. 4. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—