Jazykový vstup a dialogické interakce ve výuce cizích jazyků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F07%3A00004017" target="_blank" >RIV/44555601:13510/07:00004017 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jazykový vstup a dialogické interakce ve výuce cizích jazyků
Popis výsledku v původním jazyce
Současné pohledy na výuku cizích jazyků považují jazyk nejen za komunikační nástroj, ale také za významný prostředek kognitivního rozvoje jedince. Dialogické interakce mezi studenty jsou tak vedle komunikačního výstupu i důležitým nástrojem osvojování cizího jazyka. Účastníci komunikace totiž za účelem dosahování srozumitelnosti průběžně modifikují a restrukturují svou interakci, což vede k rychlejšímu osvojování daného jazyka. Negociace srozumitelného vstupu tak významně facilitují kognitivní i jazykový rozvoj jedinců.
Název v anglickém jazyce
Language Input and Dialogue Interactions within a Foreign Language Instruction
Popis výsledku anglicky
Within most modern approaches to foreign language instruction, language is viewed both as a communication tool and as an important means of individual´s cognitive development. Dialogue interactions between students are a communication output as well as asignificant instrument of this foreign language acquisition. Namely, for the purpose of making their speech more comprehensible, all members of the communication keep modifying and restructuring their interactions which leads to faster foreign languageacquisition. Comprehensible input negotiations thus substantially facilitate individual´s cognitive and language development.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z Mezinárodní konference "Moderní přístupy k výuce cizích jazyků na VŠ II."
ISBN
978-80-7044-923-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
76-80
Název nakladatele
Fakulta sociálně ekonomická UJEP
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
29. 8. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—