Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Image as an important part of the quality evaluation of a faculty

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F19%3A43894645" target="_blank" >RIV/44555601:13510/19:43894645 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Image as an important part of the quality evaluation of a faculty

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The image of a faculty has an impact on its prosperity and success, hence attention should be given to these issues. The objective of this study is to identify whether there are differences in the evaluation of the image of a faculty across groups of students in full-time and part-time study as well as alumni of the faculty. The evaluation of the image was established using a semantic differential. The data were evaluated using Friedman&apos;s ANOVA and Kendall Coeff. of Concordance and the Kruskal-Wallis test. It was established that the evaluation of the groups show statistically significant differences. Full-time students gave the strictest evaluation. Only one item (of a total of 11 questions) showed concordance among the groups in the evaluation - faculty friendliness. The total evaluation of the faculty image was good. Both strong points and areas the faculty can focus on in the future were identified.

  • Název v anglickém jazyce

    Image as an important part of the quality evaluation of a faculty

  • Popis výsledku anglicky

    The image of a faculty has an impact on its prosperity and success, hence attention should be given to these issues. The objective of this study is to identify whether there are differences in the evaluation of the image of a faculty across groups of students in full-time and part-time study as well as alumni of the faculty. The evaluation of the image was established using a semantic differential. The data were evaluated using Friedman&apos;s ANOVA and Kendall Coeff. of Concordance and the Kruskal-Wallis test. It was established that the evaluation of the groups show statistically significant differences. Full-time students gave the strictest evaluation. Only one item (of a total of 11 questions) showed concordance among the groups in the evaluation - faculty friendliness. The total evaluation of the faculty image was good. Both strong points and areas the faculty can focus on in the future were identified.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ERIE2019 Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-213-2878-5

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    283-289

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000478861500037