Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Nutri-Score ? A Quantitative Study of the Effectiveness of Visual Nudging on Consumer Behavior

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F23%3A43898267" target="_blank" >RIV/44555601:13510/23:43898267 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scilit.net/publications/0732d01b76967afb54c8654c1bd1495b" target="_blank" >https://www.scilit.net/publications/0732d01b76967afb54c8654c1bd1495b</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Nutri-Score ? A Quantitative Study of the Effectiveness of Visual Nudging on Consumer Behavior

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Globally, unhealthy diets have a significant impact on people&apos;s risk of disease and mortality, so the German Ministry of Nutrition and Agriculture also focuses on healthier and balanced diets in its reduction and innovation strategy. By means of the Nutri-Score, the nudging principle is used to provide consumers with additional nutritional labelling and to encourage the purchase of healthier foods. The aim of this study is to investigate the effectiveness of visual nudging in FMCGs, i.e., the food industry, in the form of the Nutri-Score on consumers&apos; purchase decisions and to validate its robustness with respect to demographic factors. For this purpose, an online survey was conducted with 294 participants leading to a total number of up to 3,528 observations regarding their purchase intention of selected products. A logistic regression analysis showed that the purchasing behaviour changed with the insertion of the Nutri-Score per se and with subjects avoiding negatively rated products and preferring positively rated ones. It was further shown that these effects persist regardless of participants? demographics.

  • Název v anglickém jazyce

    The Nutri-Score ? A Quantitative Study of the Effectiveness of Visual Nudging on Consumer Behavior

  • Popis výsledku anglicky

    Globally, unhealthy diets have a significant impact on people&apos;s risk of disease and mortality, so the German Ministry of Nutrition and Agriculture also focuses on healthier and balanced diets in its reduction and innovation strategy. By means of the Nutri-Score, the nudging principle is used to provide consumers with additional nutritional labelling and to encourage the purchase of healthier foods. The aim of this study is to investigate the effectiveness of visual nudging in FMCGs, i.e., the food industry, in the form of the Nutri-Score on consumers&apos; purchase decisions and to validate its robustness with respect to demographic factors. For this purpose, an online survey was conducted with 294 participants leading to a total number of up to 3,528 observations regarding their purchase intention of selected products. A logistic regression analysis showed that the purchasing behaviour changed with the insertion of the Nutri-Score per se and with subjects avoiding negatively rated products and preferring positively rated ones. It was further shown that these effects persist regardless of participants? demographics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Applied Research in Management and Economics

  • ISSN

    2538-8053

  • e-ISSN

    2538-8053

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    30-48

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus